piątek, 24 sierpnia 2012

Drożdżowe muffiny z borówkami


Drożdżowe muffiny z borówką amerykańską

W mojej kuchni trwa festiwal borówki amerykańskiej :-). To już trzecia w ostatnim dniach propozycja z wykorzystaniem tych owoców. Dzisiejsze muffinki powstały z nadwyżki ciasta na Rustykalny kołacz z lemon curd i borówką amerykańską , ale możecie je wykonać wg. swojego ulubionego przepisu na drożdżowe. Aby babeczki wyszły tak okazałe jak moje, potrzebne są odpowiednie foremki. Typowe muffinkowe papilotki są zbyt małe, a przede wszystkim za niskie. Użyłam foremek z folii aluminiowej, które możecie zobaczyć TU . Mam jeszcze inne podobne, tylko odrobinę mniejsze, w których zwykle piekę klasyczne muffiny.



Składniki:
Wg. przepisu na Wasze ulubione drożdżowe:-).


Wykonanie:
Ciasto robimy zgodnie z Waszym ulubionym przepisem na drożdżowe:-), a gdy juz jest gotowe smarujemy foremki masłem i wypełniamy ciastem do połowy wysokości lub troszkę powyżej. Na wierzchu układamy owoce i odstawiamy do wrośnięcia. Borówki możemy też włożyć do środka babeczki czyli na warstwę ciasta, przykrywając drugą warstwą. Pieczemy ca 20-25 minut w temp 180C.


Życzę Wam smacznego! :-)

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. No, małe nie są:-), przynajmniej w porównaniu z klasycznymi muffinkami:-)

      Usuń
  2. Faktycznie są ogromne!:) Ale wyglądają smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy coś jest smakowite, to fajnie gdy jest go tez duużo:-).

      Usuń
  3. uwielbiam muffinki! zaglądając tutaj zatęskniłam za latem...

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print