sobota, 18 sierpnia 2012

Śliwkowo-morelowe crumble z dodatkiem brzoskwiń


Śliwkowo-morelowe crumble z dodatkiem brzoskwiń

A jeśli napiszę, że to deser z... resztek??? Czy to Was zniechęci? :-))
Zdeprymuje lub nie, ale fakty są następujące:
w domu było: 5 morelek, 7 śliwek, 2 brzoskwinie, a w lodówce troszkę kruszonki. zrobionej w nadmiarze do poprzednich wypieków. Poczyniono z tego crumble dla 4 osób. Z braku eleganckich ceramicznych kokilek, upieczono w tym, w czym.. upieczono:-)).







Składniki na 4 kokilki 12x8 cm:
Owoce:
5 moreli
7 śliwek
2 brzoskwinie
4 łyżeczki brązowego cukru
mielony cynamon do posypania
masło do wysmarowania foremek
Kruszonka:
Proporcje i sposób wykonania kruszonki znajdziecie: TU
Jeśli planujecie w najbliższych dniach jakieś wypieki z kruszonką, zróbcie z całej podanej porcji. Można ją przechowywać przez tydzień w lodówce (sprawdzone!:-)). Do mojego deseru z.. resztek:-), wystarczy spokojnie 1/3 -1/4 porcji.

Wykonanie:
Owoce myjemy, wycieramy do sucha, pozbawiamy pestek i kroimy na dowolnej wielkości kawałki. Morele i śliwki podzieliłam na ćwiartki, a brzoskwinie na ósemki. Foremki smarujemy grubo masłem. Owoce układamy warstwowo lub kompletnie pomieszane - jak kto woli:-). Posypujemy brązowym cukrem i cynamonem. Wierzch pokrywamy solidną warstwą kruszonki. Pieczemy około 30 minut w temp. 170C. Gdy kruszonka pięknie się przyrumieni, to znak, że nasze crumble jest gotowe.
Taki deser najlepiej smakuje na ciepło.









Życzę Wam smacznego! :-)

6 komentarzy:

  1. Ubóstwiam crumble! Wersja z pomieszaniem różnych owoców bardzo mi sie podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszystkie owoce, zapieczone pod kruszonką, smakują znakomicie. :-)

      Usuń
  2. Owoce pod kruszonką to dla mnie niebo w gębie :}
    Ja kruszonkę zamrażam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też! :-)
      Następnym razem, gdy będą nadwyżki też zamrożę.

      Usuń
  3. Crumble to coś co mogę pochłaniać w ogromnych ilościach! z takich owocków jeszcze nie robiłam, ale w sumie teraz idealny czas na nie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi właśnie z takich owocków smakuje szczególnie:-).

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl