środa, 26 czerwca 2013

Kompot z Truskawek i Rabarbaru z Czarnym Pieprzem oraz Świeżym Tymiankiem



Nie tak dawno wspominałam o swojej przedszkolnej traumie związanej z rabarbarem.
W tym roku, po wielu latach,  próbuję odczarować temat. Po przepysznym cieście drożdżowym, przyszła kolej na rozprawienie się z największą kulinarną zmorą dzieciństwa - kompotem z rabarbaru. Cieszę się, że trafiłam na genialny przepis Polki - woda, rabarbar, truskawki, a do tego ziarna pieprzu i świeży tymianek. Nie mogłam się powstrzymać, by tak intrygującego zestawienia natychmiast nie wypróbować. Wyszło naprawdę świetnie i bardzo ciekawie!


Kompot z Truskawek i Rabarbaru z Czarnym Pieprzem oraz Świeżym Tymiankiem
źródło inspiracji:Around the kitchen table 

Składniki:
700g łodyg rabrabaru
500g truskawek
2 litry wody
fruktoza do smaku - to moje ulubione słodzidło, ale możecie użyć dowolnego
1 łyżeczka ziaren czarnego pieprzu
solidna garść świeżego tymianku
1 duży plaster niewoskowanej cytryny bio
listki mięty lub gałązki świeżego tymianku do dekoracji - opcjonalnie

Wykonanie:
Truskawki myjemy i pozbawiamy szypułek. Rabarbar myjemy, odcinamy zdrewniałe końcówki i  (bez konieczności obierania) kroimy na kilkucentymetrowe kawałki. Następnie owoce wkładamy do garnka, dodajemy pieprz, tymianek, wodę i całość doprowadzamy do wrzenia, a potem gotujemy na maleńkim ogniu przez 10 minut. Studzimy i wkładamy na całą noc do lodówki. Kolejnego dnia kompot odcedzamy i słodzimy do smaku. Podajemy mocno schłodzony, z dodatkiem cytryny, udekorowany świeżym tymiankiem lub listkami mięty.

 



Życzę Wam Smacznego! :-)

31 komentarzy:

  1. domowy kompot jest najpyszniejszy!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku, ale połączenie :) muszę spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozmawiałyśmy o nim na warsztatach i przyznam, że jestem niesamowicie ciekawa tego smaku. Może jeszcze uda mi się kupić rabarbar i spróbuję, bo brzmi przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rabarbar można jeszcze dostać tu i ówdzie. Naprawdę polecam spróbować, tym bardziej, że z tego co pamiętam, również masz rabarbarowe uprzedzenia..:-)

      Usuń
  4. Pieprz i tymianek? Zadziwiająca kompozycja kompotu ;) Muszę spróbować póki jeszcze mamy truskawki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Składniki rzeczywiście nietypowe, ale kompot bardzo smakowity:-).

      Usuń
  5. Jakie przeciekawe! połączenie smaków:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie ta nietypowość mnie zaintrygowała.....

    OdpowiedzUsuń
  7. Te przyprawy pewnie dodały solidnego kopa smakowego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno ten smak urozmaiciły, ale prawdę mówiąc spodziewałam się, że namieszają więcej...

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Na pewno jeden z lepszych, bo bardzo mocno orzeźwiający.

      Usuń
  9. Zaskakujący skład, o matko:-) I intrygujący ;-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Cóż, z pieprzem nie próbowałam :)Trzeba pomyśleć.hmm..

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaskakujące dodatki w postaci pieprzu i tymianku, ale myślę, ze tylko dodają niesamowitego charakteru "zwykłemu" kompotowi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oooo! Naprawdę bardzo ciekawy przepis. Bazylie dodawałam już do soku ale żeby dodać tymianek? Ciekawa sprawa. Podoba mi się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też to zestawienie zaciekawiło na maksa, tak że nie mogłam nie spróbować:-))

      Usuń
  13. ciekawe zestawienie:) jeszcze nic podobnego nie próbowałam:) muszę koniecznie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszny kompocik :) A zestawienie bardzo interesujace. Musze kiedys wyprobowac. Kompot z rabarbaru zawsze lubilam, nawet z "farfoclami" :))

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne połączenie. Ja też w tym roku robię trochę kompotów, ale z tymiankiem jeszcze nie próbowałam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu do czasu lubię testować nietypowe rozwiązania smakowe. To akurat bardzo przypadło mi do gustu.

      Usuń
  16. Ciekawa wersja kompotu. Ja na szczęście nie mam traumatycznych wspomnień z dzieciństwa związanych z rabarbarem i bardzo go lubię pod wszelkimi postaciami.

    OdpowiedzUsuń

  17. Ten melanż wywołuje ogromne wrażenie - super :):):)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl