środa, 12 września 2012

Moje pierwsze scones



Moje pierwsze scones

 Scones stały się ostatnio u nas bardzo modne i widzę, że często goszczą na blogach. Postanowiłam przymierzyć się do nich i ja :-). Dla Tych co nie wiedzą, scones  to bardzo popularne  w krajach anglojęzycznych, lekko słodkie, kruche na zewnątrz i miękkie w środku bułeczki. Serwuje się je zwykle od razu po upieczeniu, w towarzystwie dżemu, bitej śmietany, masła lub jogurtu. Mój debiut okazał sie na tyle udany, że kolejnego dnia znowu upiekłam partię tych bułeczek. Jednak zachciało mi się eksperymetów co do ilości proszku do pieczenia oraz grubości rozwałkowanego ciasta. Próba innowacji nie wyszła sconesom:-) na dobre, bo za słabo wyrosły. W przepisie podaję proporcje klasyczne, bez udziwnień:-). Następnym razem mam zamiar upiec scones w wersji wytrawnej, z dodatkiem czarnych oliwek i suszonych pomidorów.


Moje drugie scones

Składniki na ok 8 sztuk:
250g mąki pszennej
50g masła
50g cukru
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajo XL
szczypta soli
ca 120ml mleka lub maślanki

Wykonanie:
Do miski przesiewamy mąkę, wsypujemy sól, cukier, proszek do pieczenia. Rozcieramy składniki palcami. Dodajemy pokrojone na kawałki masło. Jajo ubijamy z mlekiem lub maślanką. Powinniśmy otrzymać 140-150 ml płynu. Odlewamy z tego 2-3 łyżki do posmarowania wierzchu bułeczek przed włożeniem do piekarnika, a resztę dodajemy składników w misce. Całość wyrabiamy, ale dość niedbale tzn. niekoniecznie na jednolite, idealnie gładkie ciasto. Drobne kawałeczki masła tu i ówdzie są wręcz wskazane:-).
Ciasto rozwałkowujemy na grubość 1,5-2 cm. Szklanką wycinamy kształt bułeczek i układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze. Smarujemy pozostałością jajka ubitego z mlekiem lub maślanką. Pieczemy 10-15 min w temp. 220C. Scones podajemy natychmiast po wyjęciu z piekarnika, bo takie są najpyszniejsze.

Życzę Wam smacznego! :-)


9 komentarzy:

  1. jeszcze czegoś takiego nie jadłam:) narobiłaś mi niesamowitej ochoty!:) zapisuję przepis, wyglądaja pysznieeee

    OdpowiedzUsuń
  2. ja muszę zrobić, muszę je zrobić, wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam uwielbiam je :) Dość często je robię ale nigdy nie dotrwają do zrobienia zdjęć ;P Muszę kiedyś schować kilka ;)
    Twoje wyglądają super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię scones, a Twoje wyglądają apetycznie, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale Ci pięknie te scones wyszły! ja tak właściwie nigdy nie wiem, co to jest scones:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pamiętam moje pierwsze scones, były pyszne

    OdpowiedzUsuń
  7. Też nigdy nie jadłam takich bułeczek. Twoje wyglądają na warte grzechu :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl