wtorek, 22 stycznia 2013

Francuska Tarta Bananowa

  
 
Wypieki z bananami nie są zbyt popularne. Poza chlebkami bananowymi, ciastem ucieranym i muffinami z dodatkiem tych owoców, właściwie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Dzisiejsza tarta rozszerza ten skromny repertuar. Jeśli miałabym ją jakoś opisać, powiedziałbym, że smakuje jak  pachnący, bardzo dojrzały banan. Warstwa ciasta, oprócz brzegów, jest cieniutka i niemal niewyczuwalna. Zdecydowanie dominują owoce.
Po wystudzeniu, dla dodania urody:-), tartę warto posypać cukrem pudrem, gdyż sama z siebie, niestety, nie prezentuje się zbyt uroczo. Przepis polecam wszystkim namiętnym
Bananożercom:-).
 
 
Składniki na okrągłą formę do tarty o śr. 24 cm:
1 opakowanie ciasta francuskiego - ja użyłam wersji light czyli o 30% tłuszczu mniej
4 średniej wielkości banany lub 3 duże
3/4 szklanki mleka lub dowolnie procentowej śmietanki ( nie śmietany!)
2 łyżki cukru pudru
1/2 opakowania cukru z prawdziwą wanilią
2 jaja
1 łyżka mąki pszennej
Dodatkowo:
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Formę cienko smarujemy masłem i wylepiamy ją ciastem. Ciasto nakłuwamy widelcem,obciążamy ( ja ustawiłam na nim drugą, odrobinę mniejszą formę do tarty) i podpiekamy przez 10 minut w temperaturze 200C. Wyjmujemy z piekarnika, zdejmujemy obciążenie. Banany obieramy i kroimy w niezbyt cienkie plasterki. Układamy na cieście, przykrywając całą jego powierzchnię. Śmietankę lub mleko starannie mieszamy z cukrem pudrem, cukrem waniliowym, jajami i mąką. Powstałym płynem zalewamy naszą tartę. Całość pieczemy około 40 minut w temperaturze 160C. Po wystudzeniu, ciasto oprószamy cukrem pudrem.


Życzę Wam Smacznego!:-)




17 komentarzy:

  1. Ja jestem bananożercą, więc chętnie bym się poczęstowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro jest intensywnie bananowa, to ja się skuszę na kawałeczek.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jeszcze z bananami nie próbowałam ;) muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa jestem smaku, ja chyba nigdy nie jadłam tarty bananowej :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nigdy nie jadłam tarty bananowej, a przeciez banany uwielbiam. Trzeba by spróbowac?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale zaskoczenie tymi bananami:-) Fajnie się komponują z ciastem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Banan świetnie się sprawdza jako składnik deserów i ciast. Taka pachnąca tarta to świetne danie na leniwy podwieczorek

    OdpowiedzUsuń
  8. Z bananami to musi być pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  9. robiam kiedyś tartę bananową, dokładnie bananowo-kokosową - zacny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  10. no właśnie ja tylko muffiny bananowe robię, albo czasem naleśniki
    tarta ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z bananami jeszcze nie jadłam, jestem ciekawa jak może smakować? Na pewno pysznie :]

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda,że nie często sięgam po banany w kuchni. Pojawiają się jedynie w moim ulubionym koktajlu. Ciekawa jestem smaku takiej tarty. Nic tylko próbować:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kawałek takiej tarty -jeszcze ciepłej- z gałką lodów waniliowych....bezcenne :)!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja banany czasem dodaje do tiramisu :) Zdecydowanie należę do bananożerców :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam ciasta bananowe - z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl