niedziela, 12 sierpnia 2012

Pyszne ciasto ze śliwkami i śmietankowo-cynamonową polewą




To mój pierwszy  w tym roku wypiek ze śliwkami. Pierwszy, ale z pewnością nie ostatni:-).
Zawsze bardzo czekam na ten moment, kiedy pojawią się w warzywniakach i na straganach.
Jestem namiętną śliwek pożeraczką:-). Pochłaniam je na surowo, dodaję do ciast, a  jesienią...... jesienią obowiązkowo smażę powidła węgierkowe.


Śliwkowe ciasto z polewą śmietankowo-cynamonową


Składniki (na tortownicę o śr. 24 cm):
Ciasto:
300g śliwek
200 g mąki pszennej
40g mąki ziemniaczanej
160g cukru
1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
4 jaja
200g masła
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
Polewa:
2 jaja
3-4 łyżki cukru
mielony cynamon do smaku
100 ml śmietanki kremówki
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Wykonanie:
Ciasto:
Miękkie masło ucieramy z cukrem, cukrem waniliowym i solą na puszystą masę. Następnie kolejno wbijamy jajka. Dodajemy obydwie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Całość mieszamy jeszcze przez chwilę i wykładamy do wysmarowanej masłem i oprószonej mąką lub bułką tartą tortownicy. Na wierzchu układamy pozbawione pestek przepołowione śliwki (miejscem rozcięcia do góry). Wkładamy do nagrzanego do 170C piekarnika.
Polewa:
Jaja z cukrem ucieramy na puszysto, wlewamy śmietankę kremówkę, sypiemy troszkę cynamonu (ilość zależna od osobistych upodobań), a na koniec dodajemy mąkę ziemniaczaną.

Po 40-45 minutach pobytu naszego ciasta  w piecu, pokrywamy je równomiernie polewą. Pieczemy kolejne 15-20 minut do chwili gdy śmietanka z dodatkami przejdzie w stan stały czyli solidnie się zetnie. U mnie się nawet troszkę przypiekła.:-).



Życzę Wam smacznego! :-)

9 komentarzy:

  1. wygląda pysznie
    ja mam jeszcze przed sobą pierwsze tegoroczne śliwkowe wypieki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci wielu udanych śliwkowych wypieków, bo ciasta z tymi owocami są przecież boskie! :-)

      Usuń
  2. Pierwszy śliwkowy wypiek już za mną, zrobiłam w tym tygodniu tartę ze śliwkami, Twoje ciacho jest bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aj...z tą polewą musi smakować naprawdę wspaniale! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto wygląda przecudnie :) mam pytanie, ile masła trzeba dodać do ciasta? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za czujność! 200g. Już uzupełnione. Pozdrawiam również.

      Usuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl