wtorek, 4 grudnia 2012

Miodowy wieniec z orzechami i sosem toffi




Dziś kolejny przepis z książki, o której pisałam niedawno, że zachwyciła mnie mnogością i różnorodnością pomysłów na wykorzystanie czekolady w wypiekach oraz deserach. Tytułowy wieniec w "Czekoladzie" Jacqueline Bellefontaine został umieszczony w dziale poświęconym deserom na ciepło. Autorka zaleca podawanie tuż po wyjęciu z piekarnika. Smakuje wówczas naprawdę znakomicie, ale wystudzone jest również  niczego sobie.
Do spróbowania tegoż zachęcił mnie niespotykany sposób przygotowania. Zwykle wszelkie wypieki ozdabiamy  polewami dopiero po upieczeniu,  a tu ciekawostka.. Na dno formy lejemy sos, wykładamy na niego surowe ciasto i w takiej konfiguracji wstawiamy do piekarnika. Troszkę obawiałam się efektu tej kombinacji. Zupełnie niepotrzebnie, gdyż wszystko udało sie doskonale.




Składniki na tortownicę z kominkiem lub formę babkową o śr. 18-20 cm:
Ciasto:
125g mąki pszennej
100g brązowego cukru
100g miękkiego masła
2 jaja
1 łyżka płynnego miodu
2 łyżki mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Sos toffi:
40g masła
3 łyżki brązowego cukru
4 łyżki płynnego miodu
2 łyżki mleka
1 łyżka naturalnego kakao
40g czekolady deserowej
50g posiekanych dowolnych orzechów lub migdałów - ja użyłam migdałowych płatków

Wykonanie:
Sos toffi:
W rondelku podgrzewamy masło, miód, cukier, kakao i mleko, cały czas mieszając. Następnie wrzucamy połamaną na kawałki czekoladę, a gdy się rozpuści wsypujemy orzechy lub migdały. Starannie mieszamy. Gotowy sos wlewamy na dno formy i odstawiamy do wystygnięcia i stężenia.
Ciasto:
Wszystkie składniki ucieramy razem na gładką masę. Ciasto wykładamy na naszą polewę toffi. Pieczemy około 35 minut w temperaturze 180C. Po wyjęciu z piekarnika pozostawiamy na 5 minut w formie. Następnie wyjmujemy i serwujemy na ciepło.




Życzę Wam smacznego! :-)

6 komentarzy:

  1. Czemu jeszcze nie ma tek książki na mej półce?!

    OdpowiedzUsuń
  2. dałabym się posiekać za tym wypiekiem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się bardzo pyszne ciacho. Mam ochotę porwać jeden kawałek :}

    OdpowiedzUsuń
  4. A miałam w Adwencie słodkości nie jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm boski, jeszcze ten sos...

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne ciasto i smakowita książka:)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl