czwartek, 27 września 2012

Miodowa tarta z nadzieniem śliwkowo-jabłkowym



Tę tartę pokochałam od pierwszego wejrzenia:-). Robi sie raz dwa, a ponadto jest szalenie aromatyczna i bardzo mocno owocowa. To zasługa nadzienia. Zwykle na tartach po prostu układa sie pokrojone owoce. Tu jest odrobinę inaczej. Jak? O tym przeczytacie w przepisie:-).


Składniki na okrągłą forme do tarty o śr. 26 cm:
1 opakowanie ciasta francuskiego (u mnie w wersji light) - arkusz o wymiarach 40x25 cm (275g)
ca 400-500g najlepiej słodkich śliwek
2-3  kwaskowe jabłka
1 jajo
3 łyżki brązowego cukru
1 łyżka miodu
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
1 łyżeczka cynamonu lub  1/2 łyżeczki mielonego kardamonu - wybór wedle osobistych preferencji smakowych

Wykonanie:
Formę smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą. Wykładamy ją ciastem francuskim w taki sposób, by ok 2 cm wystawały ponad brzeg. Rozkłócamy jajo i smarujemy nim spód oraz brzegi ciasta. Ciasto nakłuwamy widelcem.W zależności od wielkości owoców, śliwki kroimy na ćwiartki lub ósemki, a obrane jabłka na ósemki lub szesnastki. Owoce wkładamy do miski i obficie posypujemy mieszanką wykonaną z: brązowego cukru, miodu, cukru waniliowego i kardamonu/cynamonu. Mieszamy i odstawiamy na kwadrans. Po tym czasie, nadzienie wykładamy do formy. Wystające brzegi ciasta zwijamy do środka w rulonik i smarujemy pozostałym jajkiem. Pieczemy ca 40 minut w temp. 200C.



Życzę Wam smacznego! :-)

15 komentarzy:

  1. ja też rzuciłam okiem i już kocham tą tartę!:) cudna

    OdpowiedzUsuń
  2. Nadzienie wygląda obłędnie, mmm :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale zjadłabym z chęcią taką tartę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też jestem w stanie ją pokochać od pierwszego wejrzenia. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielkie MNIAM! Miód i śliwki, mmmmmm. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupelnie sie nie dziwie, ze tak ci przypadla do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudna!! Te owoce muszą być przepyszne :) Dzięki Tobie kupiłam dziś w lidlu ciasto, więc zapisałam sobie przepis i na pewno będę tę tartę piec :D

    OdpowiedzUsuń
  8. przymierzam się do tarty :) pysznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  9. kocham tarty i ciesze sie ze taki prosty pomysl bedzie nowym doswiadczeniem smakowym :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoje wypieki zapierają mi dech w piersiach są niesamowite ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prosty i fajny pomysł na smaczne ciasto :] Cudo śliwkowe :]

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda obłędnie. Wyobrażam sobie, jak pachniała...

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl