piątek, 28 września 2012

Puszysty cytrynowy biszkopt z ciemnymi winogronami




Przepis wypatrzyłam juz dość dawno temu na blogu Apparecchiamo?. Zapisałam w ulubionych,  z silnym postanowieniem wykonania w szczycie sezonu na polskie winogrona. Moja winorośl obrodziła w tym roku niezwykle obficie. Owoce, jak na naszą strefę klimatyczną, są ogromne, do tego bardzo słodkie i tak aromatyczne, że wydają się wręcz naperfumowane. To właśnie one powędrowały do ciasta i zostały uwiecznione na zdjęciach. Wypiek jako całość odrobinkę mnie rozczarował, bo wszystkie winogrona opadły na dno. Zakładam jednak, że to moja wina, gdyż dałam zbyt dużo owoców. Sam biszkopt natomiast polecam z czystym sumieniem. Jest puszysty, pięknie wyrasta i nie opada. Dodatek skórki  i soku nadaje mu przyjemny cytrynowy posmak.




Składniki na tortownicę o śr. 18-20 cm:
3 jaja
1 szklanka cukru ( dałam mniej, 3/4 szklanki)
1 szklanka mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 mały kieliszek rumu
sok i skórka otarta z 1 niedużej cytryny
2 duże kiście różowych winogron
szczypta soli
cukier puder do posypania - opcjonalnie

Wykonanie:
Z białek ubijamy pianę z dodatkiem szczypty soli. Żółtka ucieramy z cukrem, wsypujemy przesianą mąkę  wraz z proszkiem do pieczenia. Wlewamy rum i sok z cytryny. Delikatnie dodajemy ubitą pianę, a następnie 2/3 owoców i skórkę cytrynową. Ciasto mieszamy i przekładamy  do wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą formy. Na wierzchu układamy pozostałe winogrona. Pieczemy ca 40 min w temp. 180C. Studzimy w lekko uchylonym piekarniku.




Życzę Wam smacznego! :-)

9 komentarzy:

  1. pięknie Ci wyrósł ten biszkopt!
    u mnie również winorośl obrodziła jak szalona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny biszkopt :) mam ochotę na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W całym domu unoszący się zapach pieczonego ciasta.. bezcenne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie, taki puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmmmm aż zaczęło u mnie w domu pachnieć ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz co te winogrona są bardzo wciągające:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cud, puch i winogrona :] bajka!
    Życia mi nie starczy na te wszystkie cudne wypieki :]
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cytrynowego biszkoptu jeszcze nigdy nie piekłam. Wygląda na bardzo smaczny!

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl