czwartek, 9 sierpnia 2012

Absolutnie genialna kruszonka do ciast


Wreszcie udało mi sie znaleźć przepis na kruszonkę doskonałą:-). Proporcje składników idealne, smak idealny... Uwielbiam tę maślaną słodycz! :-) Idealnie (znowu: idealnie!:-)) komponuje się z ciastami drożdżowymi oraz ze wszystkimi chyba owocami. Jest prosta w przygotowaniu i po prostu PYSZNA! Autorką receptury jest Paulina z Kotlet.tv


Ciasto wiśniowo-czereśniowe z kruszonką
 Składniki:
8 łyżek mąki
4 łyżki masła
4 łyżki cukru pudru
Wykonanie:
Na blat lub stolnicę sypiemy mąkę, dodajemy do niej cukier puder i masło. Całość mieszamy rękami  wgniatając masło. Następnie porcje mieszanki kruszonkowej rozcieramy palcami,  w razie potrzeby dosypując troszkę mąki, rozcieramy i lekko podrzucamy i znowu rozcieramy i podrzucamy. Robimy tak do chwili aż całość zamieni nam się w malutkie kuleczki masła otulone mąką i cukrem pudrem.
To będzie znak, że nasza kruszonka jest już gotowa.
Z podanej ilości składników wychodzi naprawdę solidna porcja kruszonki. Wystarczy nawet na baaardzo duże ciasto. Nadwyżki kruszonki można z powodzeniem przechowywać w lodówce nawet przez tydzień.


5 komentarzy:

  1. Ta kruszonka naprawde jest super! No i nie trzeba ważyć składników, bo proporcje podane są w łyżkach, co dla mnie było bardzo wygodne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również do wypróbowania przepisu zachęciły te łyżki:-))

      Usuń
  2. Jutro próbuję, mam nadzieję, że ta wreszcie wyjdzie idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wypróbowałam. genialna. dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę, że podzieliłaś moje zdanie na temat tej kruszonki :-).

      Usuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl