środa, 12 grudnia 2012

Półkruche ciasto z konfiturą pomarańczową




Na poczet Ciasta Amaretti z likierem Cointreau otworzyłam słoik znakomitej francuskiej konfitury pomarańczowej St. Dalfour Owocowa Rapsodia. Na pewno znacie te wysmukłe słoiczki z bardzo zacną zawartością, bez cukru, barwników, konserwantów, ani niepożądanych dodatków. Próbowałam różnych smaków z tej serii i muszę stwierdzić, że są naprawdę doskonałe. W naszym domu konfitury i dżemy  mają  niewielkie zastosowanie na codzień, więc skoro już otworzyłam słoik (zużyłam zaledwie 2 łyżki), postanowiłam znaleźć jakiś pyszny pomysł na wykorzystanie reszty. Wtedy wpadł mi w oczy ten przepis. Dokonałam drobnych zmian, gdyż uwzględniał składniki, których nie używam i używać nie będę. Zastąpiłam je powszechnie dostępnymi, szlachetniejszymi zamiennikami. Natomiast sama koncepcja ciasta, jako żywo, zgodna z oryginałem.
Spód i wierzch z półkruchego ciasta, przełożone bardzo aromatyczną konfiturą. Proste i smaczne.




Składniki na tortownicę o śr. 24 cm:
2 i 2/3 szklanki mąki (ok. 450g ) + trochę do podsypywania
200g masła
3/4 szklanki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki gęstej śmietany
200g konfitury pomarańczowej - wg. mnie może być nawet więcej.
2 żółtka
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Mąkę, proszek do pieczenia mieszamy w mikserze z miękkim masłem. Następnie dodajemy cukier, cukier waniliowy, żółtka i śmietanę. Ciasto dzielimy na dwie części. Jedną wykładamy na spód formy, pokrytej papierem do pieczenia, i lekko dociskamy. Rozprowadzamy na niej konfiturę pomarańczową. Drugą część rwiemy na małe kawałeczki i układamy na konfiturze, ale żeby było to możliwe, musimy wcześniej dosypać do niej trochę mąki i ręcznie wyrobić. Ciasto w wersji podstawowej jest dość klejące i trudno podzielić je na kawałki.
Pieczemy ca 40 minut w temp. 180C.
Lekko przestudzone posypujemy cukrem pudrem




Życzę Wam smacznego! :-)

5 komentarzy:

  1. Znów pyszności, jak tu się odchudzać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czegos takiego szukałam. Ta konfitura musi być obłędna!
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam te konfitury. Faktycznie sa genialne, z całym mnóstwem skórki pomarańczowej.:)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl