sobota, 11 maja 2013

Obłędnie Truskawkowe Ciasto z Migdałami

 

Pierwsze w sezonie ciasto z truskawkami (kupowanymi na kilogramy, a nie w plastikowych pojemniczkach!) powinno mieć premierę na tarasie w słoneczny, upalny dzień. Tymczasem, ze względu na szarość za oknem, debiut odbędzie się na kanapie w salonie...:-(. Niby szkoda, ale przecież to nie oznacza, że będzie nam smakowało mniej...!
Przepis podejrzałam u Małej Cukierenki już w zeszłym roku. Dziś, z niewielkimi zmianami, prezentuję go u siebie. Uwielbiam czytać takie magicznie precyzyjne opisy wykonania, w stylu: "Masło ucieramy przez 30 sekund, następnie wsypujemy cukier, cukier waniliowy, sól i ucieramy jeszcze przez około 3 minuty." Z reguły oraz założenia NIGDY się do nich nie stosuję. Jednak dziś podaję wiernie za Autorką, gdyż z komentarzy wynikało, że niektórym to ciasto przysporzyło problemów. Wg. mnie jest proste jak.. drut i po prostu nie może się nie udać! :-) Uważam natomiast, że faktycznie istotne jest, by wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej. Jak wiadomo, ta zasada wychodzi na dobre większości ciast....
Pozostawiam Was z tym pysznym, pachnącym, truskawkowym cudem, a sama lecę do ogrodu. Będę sadzić ziółka!


Ciasto Truskawkowe z Migdałami
źródło: Mała Cukierenka z moimi niewielkimi zmianami

Składniki na tortownicę o śr. 22-23 cm:
WAŻNE: wszystkie składniki powinny być  w temperaturze pokojowej!
500g truskawek
200g miękkiego masła
160g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
szczypta soli
4 jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

200g mąki pszennej tortowej
40g mąki ziemniaczanej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3 płatków migdałowych

dodatkowo:
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Truskawki myjemy i pozbawiamy szypułek. Zostawiamy do wyschnięcia. Obydwie mąki przesiewamy i mieszamy z proszkiem do pieczenia.
Masło ucieramy przez 30 sekund, następnie wsypujemy cukier, cukier waniliowy, sól i ucieramy jeszcze przez około 3 minuty. Dodajemy ekstrakt z wanilii. Następnie do masy dodajemy po jednym jajku, po każdym dodaniu jajka miksować na najniższych obrotach miksera przez około 40 sekund, aż składniki się połączą. Po trzecim jajku wsypujemy dwie łyżki mąki (z mąki, którą mamy już przesianą), mieszamy i dodajemy ostatnie jajo. Gdyby masa nam się zważyła, dodajemy dodatkowo kopiastą łyżkę mąki ziemniaczanej i oczywiście mieszamy.
Do masy wsypujemy mąkę i krótko, ale dokładnie mieszamy.
Gotowe ciasto przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy. Wyrównujemy wierzch, posypujemy migdałami.  Pieczemy około 60 minut w temperaturze 180C. Wystudzone ciasto możemy posypać cukrem pudrem.



Życzę Wam Smacznego! :-)

57 komentarzy:

  1. Wow...:-)! Ale na pewno moje ciasta nie wyglądają tak jak Twoje:-) Cudne:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezależnie od pogody wygląda bardzo apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu kilka dni temu również piekłam pierwsze ciasto truskawkowe w tym roku. Zraz po szarlotce ciasto z truskawkami należy do moich ulubionych. Twoje wygląda pysznie, moje jeszcze czeka na publikację:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do Twojej listy dodałabym jeszcze sernik. Obowiązkowo! Z chęcią wpadnę popodziwiać Twoje truskawkowe ciacho. :-)

      Usuń
  4. Czyli truskawki zaczynają swoje rządy na dobre:)
    U mnie dopiero w postaci deseru zostały zjedzone ale ciacho już wkrótce pojawi się w mojej kuchni!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo, a mi się własnie marzy jakiś lekki, pyszny deser truskawkowy...

      Usuń
  5. pierwsze zdjęcie jest bardzo smaczne! :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  6. obłędne! chętnie dołączyłabym do tej kanapowej degustacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, spóźniłaś się o dobre kilka godzin. Po cieście ani śladu! :-))

      Usuń
  7. Cudny wypiek! Ja niestety jeszcze jestem kulinarnie przed sezonem. Szparagi ledwo, co ruszyłam. Jeszcze nie piekłam nic z rabarbarem, o truskawkach nie wspominając...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz , Magdo, ja mam prostsze zadanie, bo u mnie same słodkości:-))

      Usuń
  8. Truskawkowy szał czas zacząć! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. To naprawdę nieważne w jakich okolicznościach ma premierę ciasto z truskawkami. Ważne, że jest!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja już zjadłabym same zdjęcia a co dopiero ciasto! Zjadlabym taki kawałeczek...:)Zazdroszczę Ci tych truskaweczek, ja jeszcze muszę troszkę poczekać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już nie mogłam wytrzymać! Uwielbiam truskawki!!!

      Usuń
  11. Ciasto truskawkowe w każdych okolicznościach jest pożądane.
    Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech...! Ja mogłabym jeść je przez cały okrągły rok. :-)

      Usuń
  12. uwielbiam takie ciasta..i te truskawki! mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię to ciasto za uniwersalność - smakuje świetnie ze wszystkimi owocami.

      Usuń
  13. Też truskawki do mnie się uśmiechają na targu. Kupiłam, ale bezwstydnie zjedliśmy wszystkie bez żadnych dodatków :) Teraz po zaspokojeniu pierwszego apetytu mogę się zabrać za wypieki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogłam spokojnie przejść obok stoiska z truskawkami. Tak pachniało, że po prostu musiałam kupić:-). Troszkę poszło na surowo, a z reszty upiekłam ciacho.

      Usuń
  14. pyszności :) to mówisz że kupiłaś już prawdziwe truskawki :D super!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, to były takie prawie:-) prawdziwe truskawki, bo oczywiście jeszcze nie rodzime, ale za to bardzo dojrzałe i słodziutkie.

      Usuń
  15. ale pyszniutko tu:) jestem łasuchem i takie widoki działają na mnie obłędnie:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa oraz za odwiedziny:-)

      Usuń
  16. A wiesz, że ja chyba nigdy nie zrobiłam ciasta tylk oz truskawkami? Właśnie zdałam sobie z tego sprawę. Zawsze dodaję rabarbar. Czas spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja, dla odmiany, jeszcze nigdy w życiu nie robiłam ciasta z rabarbarem! Czas spróbowac? :-))

      Usuń
  17. Mmm, wygląda cudownie apetycznie :) Esencja lata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też co roku esencja wczesnego lata..

      Usuń
  18. Truskawki + migdały = klasyka na lato ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki z migdałami łączą się bardzo smacznie, ale nigdy nie uważałam, tego duetu za nadzwyczajnie typowy lub popularny tak, jak np. truskawki z rabarbarem.

      Usuń
  19. Wow! Uwielbiam takie ciacha :) wyglada oblednie pysznie :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Narobiłaś mi apetytu na takie ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  21. Skoro u Ciebie szarość za oknem,
    to zapraszam do mnie na słoneczny taras:)
    Tylko nie zapomnij ciasta!;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, szaro-buro było w sobotę, kiedy pisałam te słowa, a dziś....dziś to ja też mogę Cię zaprosić na słoneczny taras:-). Jakieś ciacho na pewno się znajdzie!:-))

      Usuń
  22. musiało smakować wybornie:) wygląda wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. pychota ja podobne z malinami często w sezonie robię !

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasto absolutnie doskonałe !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! :-) Faktycznie, to jedno z najlepszych ciast z truskawkami, z jakimi miałam do czynienia.

      Usuń
  25. Uwielbiam takie ciasta i co roku z utęsknieniem czekam na nasze polskie truskawki :)
    Ja we wspólnym pieczeniu brałam udział po raz pierwszy. Może następnym razem my coś wymyślimy? W każdym bądź razię będę o Tobie pamietać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Josiu, z wielką chęcią piszę się na wspólne pieczenie. Myślę o tym już od jakiegoś czasu....

      Usuń
  26. naprawdę obłędne ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. mmmmh, cudowne :) dodatek w postaci migdałów to wspaniały pomysł. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!:-) Migdały stanowią taką...kropkę nad i.

      Usuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl