piątek, 15 lutego 2013

Kruche Serowo-Waniliowe Rożki z Jabłkami

 

Kilka dni temu, po bardzo długiej przerwie, wpadło mi w ręce "Moje Gotowanie". Cóż za metamorfoza!  Po dawnym, umiarkowanie udanym wcieleniu, nie ma śladu. Zaskoczyła mnie liczba ciekawych przepisów. Naprawdę jest z czego wybierać. Kilka pomysłów już czeka w kolejce. Kruche, serowo-waniliowe rożki z jabłkami, szczególnie przypadły mi do gustu. Po raz pierwszy robiłam kruche ciasto z dodatkiem twarogu. Wyszło przjemnie delikatne, a dodatkowo, długo zachowuje świeżość. Większość ciasteczek nadziałam jabłkami. Do kilku włożyłam masę krówkową, która została mi po produkcji babeczek z płynnym kajmakowym wnętrzem. Obawiałam się, że zawartość rozpuści się podczas pieczenia i wypłynie. Ciasto jednak spisało się znakomicie, nie przepuściło ani kropelki. Muszę powiedzieć, że jest zupełnie niekłopotliwe i bardzo przyjazne w obróbce. Jeśli lubicie mało słodkie wypieki, bardzo Wam ten przepis polecam.


Kruche Serowo-Waniliowe Rożki z Jabłkami
źródło: "Moje Gotowanie" 02/2013
 
Składniki na ok 40 sztuk:
250g mąki pszennej
250g masła
250g twarogu śmietankowego
1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
2 winne jabłka - polecam szarą renetę
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Mąkę przesiewamy na stolnicę. Dodajemy zimne masło, cukier waniliowy oraz twaróg i całość siekamy nożem. Szybko zagniatamy elastyczne ciasto. Formujemy z niego kulkę, zawijamy w folię spożywczą lub ściereczkę i wkładamy na pół godziny do lodówki. W tym czasie, obieramy jabłka ze skórki, dzielimy je na ćwiartki, pozbawiamy pestek i gniazd nasiennych. Każdą cząstkę kroimy w paseczki. Schłodzone ciasto dzielimy na 2 części. Każdą rozwałkowujemy na placek o grubości około 0,5 cm. Szklanką wycinamy w cieście kółka. Na środku każdego kładziemy kawałek jabłka, a brzegi zlepiamy, podobnie jak przy pierogach. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i umieszczamy na niej nasze ciasteczka, zachowując między nimi niewielkie odstępy. Pieczemy 20-25 minut w temperaturze 200C. Studzimy. Przed podaniem oprószamy cukrem pudrem.
 

Życzę Wam smacznego!

16 komentarzy:

  1. O coś dla mnie:-), i bardzo ciekawy przepis , podoba mi się:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam coś podobnego kiedyś :) to ciasto jest super ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, porwałabym parę sztuk do porannej kawki:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne rożki!
    I to nadzienie.
    Pyszności po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Rożki wyglądaja przesmakowicie.Z masą krówkową musiały być wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kusisz tymi jabłuszkami, a ja mam taka słabą wolę ;) Ciasto twarogowe super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ty tu tak słodzisz, a ja na kulinarnym odwyku :-(

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze jeden smaczny przepis, rożki w aktualnej, białej szacie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam, już rożki serowe-jabłkowe i muszę przyznać, że są fantastyczne w smaku!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie wyglądają te Twoje rożki;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam rożki! Z serem i jabłkami? - najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem jeszcze przed śniadaniem i przed pierwszą kawą. Myślę, że te rożki świetnie by pasowały na weekendowe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie rogaliki, przywołują mi wspomnieniami lato:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Droczilko,

    takie kruche nadziewane ciasteczka robi moja Babcia. Są przepyszne! Sama jeszcze z nimi nie eksperymentowałam, ale jestem za to ich wielką fanką :)

    Z pozdrowieniami,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dziękuję DROCZILKO za wspaniały i prosty w wykonaniu przepis.
    Tak, tak już go wypróbowałam, ciasteczka są pyszne, rozpływają się w ustach.
    Mąż zjadł prawie wszystkie, a mi zostawił na skosztowanie.
    Za tydzień upiekę znów, ale teraz więcej.
    Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl