piątek, 7 grudnia 2012

Dwukolorowe ciasto czekoladowo-pomarańczowe




Połączenie pomarańczy z czekoladą należy do moich ulubionych, dlatego gdy znalazłam ten przepis, wiedziałam, że muszę go wypróbować. Ciasto jest proste i szybkie w przygotowaniu. Ma bardzo przyjemną, delikatną konsystencję. Niby zupełnie zwyczajne, ale smaczne, z wyraźną pomarańczową nutą. Kolejnym razem, dodałabym skórkę z pomarańczy również do lukru oraz przygotowałabym nierówne porcje dwóch rodzajów ciasta. Jasnego zrobiłabym troszkę więcej.
Źródło: Jacqueline Bellefontaine "Czekolada"




Składniki na tortownicę o śr. 20 cm:
Ciasto:
175g masła
175g cukru pudru
175g mąki pszennej
3 jaja
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
2 łyżki mleka
3 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy
skórka otarta z 1 pomarańczy
Lukier:
2-3 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy
175g cukru pudru

Wykonanie:
Ciasto:
Masło ucieramy z cukrem. Dodajemy rozkłócone jaja. Ostrożnie łączymy z mąką przesianą wraz z proszkiem do pieczenia. Masę dzielimy na pół. Do jednej części dodajemy skórkę i sok z pomarańczy,  a do drugiej wsypujemy kakao i wlewamy mleko. Tortownicę smarujemy masłem i oprószamy bułką tartą. Ciasto wykładamy do formy łyżką, na przemian wersję jasną i ciemną. Pieczemy ca 30 minut w temperaturze 190C. Wystudzone smarujemy lukrem.
Lukier:
Cukier puder ucieramy łyżeczką z sokiem pomarańczowym. Ilością cukru i soku możemy żonglować, w zależności od tego, jaką gęstość chcemy uzyskać.




Życzę Wam smacznego! :-)

13 komentarzy:

  1. To także moje ulubione połączenie. Ciasto musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachciało mi się tego ciasta. Pomarańcze i czekolada...mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. smakowite:) uwielbiam takie kolorowe ciacha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takim przepisem warto się zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też bardzo lubię połączenie pomarańczy i czekolady:) muszę spróbować Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedna z moich ulubionych książek :). tez piekłam to ciastp. pyszne jest! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po tym jak ostatnio piekłam babkę pomarańczową i ciasteczka pomarańczowe to ciasto też mnie od razu kusi :)Bardzo podpasowały mi pomarańczowe wypieki.
    Pozdrawiam, Edyta

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobilam, wlasnie sie piecze, tylko tak zagladam i jakos malo uroslo:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech.. to taka kara była za otwieranie piekarnika w trakcie pieczenia ;-)

      Usuń
  9. ciasto mega pyszne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to ja niewyobrażalnie się cieszę i bardzo, bardzo, bardzo mi miło, że smakowało :-)

      Usuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl