sobota, 29 czerwca 2013

Ciasto Jogurtowe z Morelami i Prażonymi Migdałami


 
Od pewnego czasu, tu i ówdzie pojawiają się morele w zaskakująco przyjaznej cenie. Po truskawkowym szaleństwie, pora więc ogłosić płodozmian:-)!
Ciasto jogurtowe, w sezonie letnim, cieszy się zwykle dużym powodzeniem. Zamiennie korzystam z kilku sprawdzonych przepisów. Przygotowuję różne warianty, ale najbardziej smakuje  mi wersja z owocami. Połączenie morelek z prażonymi migdałami okazało się trafione. Nawiasem pisząc, płatki migdałowe (pod warunkiem, że prażone!) są świetnym i bardzo przeze mnie lubianym podkręcaczem smaku w słodkościach i nie tylko.


Ciasto Jogurtowe z Morelami
źródło: domowy brulion z przepisami

Składniki na formę 26x35 cm- powinny być w temperaturze pokojowej:
500g moreli
200g masła
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka jogurtu naturalnego
4 jaja
1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
3 łyżeczki proszku do pieczenia
50g płatków migdałowych

Wykonanie:
Masło rozpuszczamy i studzimy. Płatki migdałowe prażymy na suchej patelni. Jaja ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puch. Nie przerywając ucierania, dodajemy partiami, naprzemiennie jogurt, masło oraz mąkę z proszkiem do pieczenia. Morele myjemy i kroimy na ćwiartki. Ciasto przekładamy do formy i przykrywamy warstwą owoców. Posypujemy uprażonymi płatkami migdałowymi. Pieczemy 45 minut w temperaturze 170C.

 
Owoce z sadu i dzialki




Życzę Wam Smacznego!:-)

52 komentarze:

  1. Ale fajny przepis :) Mieści się w kilku linijkach, aż dziw, że wychodzi z niego takie cudo jak na zdjęciu! Mniam :)
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię takie ciasto, jeszcze tylko szklaneczka kakao i jestem w niebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Zwykłe, proste ciacho, a smakuje, że hej:-).

      Usuń
  3. Uwielbiam migdały na placku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności!!! Dziękuję za udział w akcji ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ciasta jogurtowe :) ale mnie zawsze wychodzi zakalec :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kwestia przepisu wg. mnie - z jednych wychodzi idealne, a z innych zakalcowate, ale co ciekawe ten zakalec jest tylko z wyglądu, bo w smaku niewyczuwalny....

      Usuń
  6. Morele:) Tak jak już czytałaś u mnie w opisie są to moje kolejne ulubione owoce:)W mieście z migdałami smakują wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam wypieki z morelami i cieszę się, że jest nas więcej:-), bo mam wrażenie, że te owoce są w Polsce troszkę niedoceniane...

      Usuń
  7. Migdały i morele to idealne połączenie smaków.
    Zamknięte w cieście muszą smakować rozkosznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem szczerze, że ciasta z morelami nigdy nie jadłam:-), czas to zmienić:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, zdecydowanie! Ja w tym temacie debiutowałam rok temu i wiem, że tego lata wypieków z morelami będzie co najmniej kilka.

      Usuń
  9. takie słoneczne, letnie i lekkie, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam morele! ale na razie konsumuje je na surowo. Uwielbiam takie ciasta są szybkie, proste w przygotowaniu i rewelacyjnie smakują :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zeszłego lata stałam się wielką fanką ciast z morelami. W tym roku nie będzie inaczej:-).

      Usuń
  11. Fajnie, że są już morele. Jeszcze ich nie jadłam w tym roku, muszę koniecznie to nadrobić.

    Ja też często korzystam z płatków migdałowych jako dodatku do deserów i nie tylko deserów i też w wersji podprażonej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to jeszcze nie czas na jedzenie morelek chyba. Będzie, gdy pojawią się na rynku polskie. Te importowane za to świetnie sprawdzają się w wypiekach.

      Usuń
  12. faktycznie te ciasta z jogurtem świetnie się sprawdzają :) z morelami muszą być pyszne!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z morelami są zaskakująco pyszne - nie mogłam wyjść z podziwu, gdy upiekłam takie ciasto po raz pierwszy...

      Usuń
  13. Delikatne ciasto i pyszne morele to zawsze znakomite połączenie:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Od samego patrzenia dostaję ślinotoku. Fajne ciasto, gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam morele. I ciasta z morelami rowniez. Szczegolnie w takiej pysznej wersji, jak u Ciebie :) Mniam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morele należą do moich faworytów, jeśli chodzi o wypieki z owocami.

      Usuń
  16. Takie proste w wykonaniu, a efekt cudowny.

    OdpowiedzUsuń
  17. kawał dobrego placka, to jest to !

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękny wypiek! Ciasta jogurtowe z owocami są idealne na lato! Miłego, ciepłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też ciasta jogurtowe kojarzą się z latem i..owocami:-).

      Usuń
  19. Proste i apetyczne... to lubię :)!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię takie ciasta - łatwe i przesmaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. W tym roku jeszcze nic nie robilam z udziałem moreli, czas zaczac :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda super ! Właśnie zdałam sobie sprawę, że nie robiłam jeszcze nigdy ciasta z morelami! Wstyd :/!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoje pierwsze w życiu zrobiłam dopiero ubiegłego lata:-).

      Usuń
  23. Kocham morele. To najszlachetniejszy owoc dla mnie. Aksamitny i słodki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podzielam Twoja opinię, choc ja zakochałam się w nich całkiem niedawno...

      Usuń
  24. Morele chyba najbardziej po macoszemu traktuję...W deserach i ciastach nigdy jeszcze nie używałam - czas to zmienić. Twoje ciasto jogurtowe wygląda fantastycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg. mnie morele w wypiekach sprawdzają się fantastycznie! Spróbuj kiedyś koniecznie.:-)

      Usuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl