sobota, 3 sierpnia 2013

Świetne Ciasto Cytrynowe z Jagodami i Ricottą

 

Sezon jagodowy właściwie już za nami, ale może jeszcze gdzieś uda Wam się zdobyć choćby ze 2 garstki tych pysznych czarnulek. Wówczas, zgodnie z dzisiejszym przepisem,warto połączyć je z cytryną i ricottą. Otrzymacie oryginalne ciacho, które za sprawą  słonawej ricotty zyskuje bardzo ciekawą nutę. Na pewno nie jest to wypiek uniwersalny, w tym znaczeniu, że nie zachwyci wszystkich. Częstowałam nim swoich gości i wiem, że opinie były podzielone. Ciasto jest inne od większości podobnych do siebie ciast ucieranych. Mi przypadło do gustu szalenie i dlatego dzielę się tu recepturą. Jeśli nie boicie się nowości,  z pewnością warto wyrobić sobie własne zdanie na jego temat.


Ciasto Cytrynowe z Jagodami i Ricottą
źródło: www.simplyrecipes.com z moimi zmianami

Składniki na keskówkę 23-13 cm - powinny być w temperaturze pokojowej:
250g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
175g masła
250g sera ricotta
3 jaja
250g cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
skórka starta z dużej, niewoskowanej cytryny
140g jagód
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Formę smarujemy masłem i oprószamy bułką tartą lub mąką.
W jednym naczyniu mieszamy mąkę, proszek do pieczenia i sól. Do misy miksera wkładamy natomiast masło, ricottę oraz cukier i ucieramy na puch. Następnie kolejno dodajemy jaja,  a potem ekstrakt z wanilii oraz skórkę cytrynową. Nie należy sie przejmować, gdy na tym etapie ciasto wygląda jakby było zwarzone. Po dodaniu wszystkich składników będzie się prezentować jak należy
:-). Wyłączamy mikser i ręcznie, w 3-4 partiach, dodajemy suche składniki do masy maślano-serowej, mieszając łyżką. Na końcu wsypujemy umyte i odsączone jagody. Delikatnie mieszamy.
Ciasto przekladamy do formy. Wyrównujemy powierzchnię.
Pieczemy 65-75 minut w temperaturze 160C, do tzw. suchego patyczka. Na ostatnie 10 minut może zajść konieczność przykrycia ciasta folią aluminiową, by się za bardzo na wierzchu nie spiekło. Po upieczeniu pozostawiamy ciasto w formie na 15 minut, następnie wyjmujemy i pozostawiamy do całkowitego wystygnięcia.

 

 Życzę Wam Smacznego!:-)
 

18 komentarzy:

  1. Świetnie wygląda:) Jagody z ricottą muszą smakować obłędnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Magdo! Mi to połączenie bardzo podpasowało...

      Usuń
  2. Jak dla mnie świetne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też, Olu.:-) To ciasto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło..

      Usuń
  3. pysznie wygląda:) ciekawe połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu, ciasto wygląda super i to połączenie wydaje mi się bardzo smakowite. A jaką ma konsystencję, jest zbite czy raczej puszyste? Bo na zdjęciu nie widzę.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg. mnie, jest bardziej z tych zbitych..
      Pozdrawiam również:-)

      Usuń
  5. pyszne ciacho :) pięknie się prezentuje !

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas widziałam jeszcze jagody:-) Ciasto bardzo kuszące, a pewnie dodatek ricotty dodatkowo sprawia, że jest wilgotne:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg. mnie ciasto jest przede wszystkim bardzo ciekawe zarówno jeśli chodzi o smak, jak i o konsystencję... U mnie też jeszcze tu i ówdzie można kupić jagody, ale to są już zdecydowanie jagodowe ostatki..

      Usuń
  7. super, mam ochotę na kawałek, właśnie piję kawę... inkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie ma juz ani okruszka, by Cie poczestować:-)

      Usuń
  8. Na pewno obłędnie pachniało i tak samo smakowało. Uwielbiam ciasta z dodatkiem cytryn!

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda rewelacyjnie, musiało być pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl