poniedziałek, 29 października 2012

Ciekawe ciasto limonkowe by Levi Roots



Tak wygląda Levi Roots i jego książka poświęcona słodkościom. Z pochodzenia Jamajczyk, obecnie mieszkaniec Londynu. Muzyk reggae oraz kucharz, jedno i drugie pełną gębą. Karierę kulinarną rozpoczął od serii oryginalnych słoiczkowych sosów "Reggae Reggae", która okazała się wielkim sukcesem. Dziś jest autorem kilku książek oraz gwiazdą programów tv.
W Polsce wciąż mało znany, moim zdaniem zasługuje na większą popularność. Na dowód, że nie tylko Nigella, Jamie Oliver i Martha Stewart, dziś bardzo ciekawe, pyszne ciasto limonkowe
wg. Leviego Rootsa. Dokonałam drobnych modyfikacji. Zwiększyłam ilość mąki w cieście i dodałam mniej cukru do masy. Efekt oceńcie sami. :-)


Składniki na tortownicę o śr. 24 cm:
Ciasto:
250g masła
90g cukru
300g mąki pszennej
szczypta soli
Masa limonkowa:
6 jaj
450g cukru
150ml soku z limonek
skórka otarta z 8 limonek
130g mąki pszennej
Dodatkowo:
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Ciasto:
Masło ucieramy z cukrem. Wsypujemy mąkę i sól. Wyrabiamy.  Formę smarujemy masłem i wylepiamy ciastem. Wstawiamy na 30 minut do lodówki. Następnie pieczemy na złoty kolor, około 20 minut  w temp. 180C. Odstawiamy do wystygnięcia.
Masa limonkowa:
Jaja ucieramy z cukrem, skórką i sokiem z limonek. Na końcu dodajemy mąkę. Całość dokładnie mieszamy i wylewamy na kruchy spód. Pieczemy 30 minut w tep. 180C. Studzimy i posypujemy cukrem pudrem. Ciasto dobrze jest dodatkowo schłodzić w lodówce.

 
Uwagi:
1. Ciasto piekłam w tortownicy o śr. 22 cm i wyszło dość wysokie. Miałam więc trochę problemów z odpowiednim dopieczeniem nadzienia. Wg. mnie jest odrobinę zbyt płynne. Następnym razem użyję większej formy ( o śr. min. 24 cm) lub wydłużę czas pieczenia.
2. Masa limonkowa z podanych proporcji wychodzi cierpko-słodka. Ilość cukru można, a nawet należy regulować, zgodnie z własnymi upodobaniami smakowymi. Proponuję wsypywać cukier partiami, kontrolując poziom słodkości.


Życzę Wam smacznego! :-)

18 komentarzy:

  1. O matko wygląda smakowicie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciacho musi bardzo aromatyczne i smakowite:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten limkonowy krem wygląda fantastycznie! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pychaaaaaa!!!
    a ten krem? obłedny!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ ono wygląda!!!!!!! Musi smakować OBŁĘDNIE!

    OdpowiedzUsuń
  6. Od takiego kucharza mogą pochodzić tylko pyszne eksperymenty :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne ciacho :] Zaciekawiły mnie przepisy tego pana :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta masa limonkowa mnie urzekła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe ciacho i ciekawa postać

    OdpowiedzUsuń
  10. rozpływa się pewnie w ustach. Wygląda bosko!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak z limonką to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Też robiłam już to ciasto i zgadzam się, że Levi Roots zasługuje na większą popularność...:)!

    OdpowiedzUsuń
  13. patrzę na tę masę limonkową, a ślinka cieknie niemal strugami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak tu u Ciebie słodko, whm...:-)A ten limonkowy krem do tego ciasta - super:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo mi się podoba to ciacho:-) Musiało super smakować:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. zdecydowanie jest to coś co muszę wypróbować ! wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo fajny przepis, koniecznie do wypróbowania!:)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl