piątek, 28 czerwca 2013

Mango Lassi z Wanilią i Kardamonem

 
 
Mango lassi to niezaprzeczalnie jeden z symboli kuchni hinduskiej i zdecydowanie najpopularniejszy napój na subkontynencie indyjskim. Jest tam wszechobecny, serwowany w wersji na słodko lub na słono. Słynie ze swoich niesamowitych właściwości orzeźwiających. Przepis warto zapamiętać, bo w upalne, letnie dni będzie jak znalazł, także w naszym klimacie.
 

Mango Lassi z Wanilią i Kardamonem

Składniki na niemałą, romantyczną porcję dla dwojga:-):
1szklanka mleka
1szklanka gęstego jogurtu naturalnego
1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
1 łyżka miodu
1 dorodne mango
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu

1/2 łyżeczki mielonego kardamonu

Wykonanie:
Mango obieramy ze skórki i kroimy na mniejsze kawałki, wrzucamy do blendera. Wlewamy mleko i jogurt. Dodajemy cukier waniliowy oraz miód. Całość miksujemy. Napoj przelewamy do szklanek lub pucharków. Posypujemy mieszanką cynamonu z kardamonem. Podajemy schłodzony.

 
 
Życzę Wam Smacznego! :-)

27 komentarzy:

  1. Produkty by były, tylko kardamonu brak :) Lubię takie napoje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z samym cynamonem i wanilią też wychodzi zacny:-).

      Usuń
  2. Ale suuuper. Mango z wanilią i z moim ukochanym cynamonem! Bajka :)
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój ulubiony napój podczas pobytu w indiach. Sam robiłem u siebie na blogu jakiś czas temu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszny. Chętnie obejrzę Twoją wersję :-).

      Usuń
  4. uwielbiam :) nie pogardzę szklaneczką nawet w mniej upalny dzień :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z Tobą zgadzam w tym względzie:-).

      Usuń
  5. nigdy takiego nie próbowałam, ale bardzo mnie zaciekawiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama byłam zaciekawiona tak bardzo, że aż musiałam spróbować:-)

      Usuń
  6. Musi nieziemsko pachnieć, o smaku nie nawet nie wspomnę. Muszę go zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mówisz Kasiu, że orzeźwiający? Mi się jakoś wydawało zawsze, że jest mdły. Muszę w takim razie spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzeźwienie dla mnie samej było wielkim zaskoczeniem. Też obstawiałabym raczej, że koktajl powinien być mdły....

      Usuń
  8. Nie ma to jak takie pyszne orzeźwienie w ciepłe dni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, owszem - niech więc powróci do nas piękna, słoneczna pogoda! :-)

      Usuń
  9. Uwielbiam, zawsze też robię mango lassi z kardamonem, bo uwielbiam tę przyprawę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności. Mango lassi to moja wielka miłość od pierwszego spróbowania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl