piątek, 14 grudnia 2012

Świąteczna czekolada o smaku piernikowym



Co roku, w okresie okołoświątecznym mam wielką chrapkę na smaki piernikowe. Klasyczną czekoladę na gorąco wzbogaciłam więc mieszanką korzennych przypraw. Dodałam jeszcze czapeczkę z bitej śmietany i wyszło... niebo w gębie:-). Niedość, że pyszna i rozgrzewająca, to jeszcze umie poprawić nastrój, jak na szanującą się czekoladę przystało :-).
Ekspolozja serotoniny i endorfin gwarantowana!!!




Składniki na romantyczną porcję dla dwojga:
500 ml mleka
150g dobrej jakościowo czekolady deserowej lub gorzkiej
4 laski cynamonu
75ml bitej śmietany
1,5 łyżeczki przyprawy do piernika

Wykonanie:
Do rondelka wlewamy mleko, dodajemy przyprawę do piernika oraz połamaną na kawałki czekoladę. Zagotowujemy na małym ogniu, pilnując, żeby mleko się nie przypaliło, a całość dokładnie połączyła. Przygotowujemy 2 szklanki. Do każdej wkładamy po 2 laski cynamonu i wlewamy naszą gorącą czekoladę. Wierzch dekorujemy bitą śmietaną. Podajemy natychmiast.




Życzę Wam smacznego! :-)

10 komentarzy:

  1. jakie pyszności! mniam mniammm

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi smaczka narobiłaś, super :)

    Zapraszam do udziału w małym konkursie. Do wygrania cień do powiek LAMBRE:
    http://melagotujeitestuje.blogspot.com/2012/12/may-konkurs-zapraszam.html

    OdpowiedzUsuń
  3. piernikowa pychota,taka czekolada na bogato, czasami trzeba siebie trochę porozpieszczać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mój osobisty poziom szczęścia podnosi się od samego patrzenia na tę słodycz :) a co dopiero byłoby po wypiciu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię rozpieszczać się czekoladą na gorąco :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, jak ona musi świetnie rozgrzewać!

    OdpowiedzUsuń
  7. KOCHAM wszystko co piernikowe!
    Zapraszam do mnie na konkurs!

    OdpowiedzUsuń
  8. poproszę o taką dawkę endorfin :)

    OdpowiedzUsuń
  9. MMMM Pychota, jestem smakoszem czekolad. Na pewno wypróbuję!

    Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga gotowaniezmilosci.pl


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl