sobota, 17 listopada 2012

Aksamitny sernik z musem malinowym




Nadszedł czas wykorzystywania owocowych zapasów zgromadzonych latem. Na pierwszy ogień poszły mrożone maliny, z których powstał smakowity mus do sernika. Przepis z Kwestii Smaku zaadaptowałam na własne potrzeby tzn. zrezygnowałam z czekoladowego spodu brownie. Masa serowa i owoce - taka wersja najbardziej mi odpowiada. Ten sernik pieczemy  w kąpieli wodnej, dzięki czemu nie pęka, nie opada, ma niebywale kremową konsystencję oraz mnóstwo wilgoci. Przyznam się, że nie jestem fanką serników z owocami, jednak tę kompozycje uważam za wyjątkowo udaną.




Składniki na tortownicę o śr 24 cm:
Masa serowa:
500g sera na serniki
500g sera mascarpone
1,5 szklanki cukru
5 jaj
3 łyżki mąki pszennej lub ziemniaczanej
1/3 szklanki śmietany kremówki
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
Mus malinowy:
150g malin świeżych lub mrożonych
2 łyżki cukru

Wykonanie:
Masa serowa:
Obydwa rodzaje sera wrzucamy do misy miksera, wsypujemy mąkę i ucieramy na gładką masę. Stopniowo wsypujemy cukier. Następnie kolejno dodajemy jaja. Na koniec wlewamy śmietankę i ekstrakt z wanilii. Gotową masę serową wylewamy do wysmarowanej masłem tortownicy, którą wcześniej zabezpieczamy od zewnątrz podwójną warstwą folii aluminiowej.
Mus malinowy:
Maliny miksujemy w blenderze, dodając 2 łyżki cukru.
Mus kładziemy łyżką na masie serowej. Natępnie cienkim patyczkiem do szaszłyków albo wykałaczką, bardzo delikatnie rysujemy na powierzchni ósemki, robiąc nieregularne wzór z musu.
Tortownicę wkładamy do większej formy wypełnionej gorącą wodą. Płyn powinien sięgać połowy wysokości tortownicy. Przez pierwsze 15 minut sernik pieczemy  w temperaturze 175C, a następnie przez 1,5 godziny w temperaturze 120C. Po wystudzeniu wstawiamy na minimum kilka godzin do lodówki.




Życzę Wam smacznego! :-)

12 komentarzy:

  1. Takie serniki wyglądają pysznie ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam mrożone malinki. Zrobię taki serniczek rodzince na niedzielę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki. I uwielbiam maliny. Połączenie musi być pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie moje połączenie smaków. Sernik wygląda pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, no smacznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sernika żadnego bardzo dawno nie robiłam i muszę się w końcu za niego wziąć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. poproszę spory kawał tego boskiego serniczka:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja uwielbiam wszystkie serniki - Twój jest cudny! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję za wyróżnienie mojego bloga. Pozdrawiam ciepło:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale ładny jeszcze z moją ulubioną wanilia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam serniki, a już z musem malinowym smakuje jak mistrzowstwo świata. Twaróg dodaję od babci z bazar, zawsze świeży i tłusty, idealnie pasujacy do tego typu deseru, do tego mascarpone często zastepuję serkami waniliowymi (tylko czasami zazwyczaj mieszam aż tyrzy jego rodzaje). Potem maliny, najlepsze gomarowskie, rozmrażam i blenduje na jednolita masę. Oceniam ten sernik na 5+ i polecam każdemu, kto lubi serniki tak jak ja :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl