niedziela, 7 października 2012

Poczciwa stara babka... marmurkowa :-)




Kto nie zna babki marmurkowej????
Tę babę znają wszyscy i .. prawie wszyscy lubią. Prosta i niewyszukana. Dla wielu wspomnienie z dzieciństwa. Sentyment, domowy smak i łatwość wykonania sprawiają, że co jakiś czas chętnie do niej wracamy.




Składniki na formę babkową z kominkiem o śr. 24 cm:
375 g mąki pszennej
270g cukru + 20g dodatkowo do części kakaowej
300g miękkiego masła
5 jaj
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
4 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
5 łyżek mleka
20g kakao
szczypta soli
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy sól oraz ekstrakt z wanilii. Następnie kolejno wbijamy jaja. W dwóch porcjach wsypujemy mąkę przesianą wraz z proszkiem do pieczenia, na zmianę z mlekiem (na razie wlewamy tylko 3 łyżki). 2/3 ciasta przekładamy do wysmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą formy, a do pozostałej części dodajemy kakao, 20g cukru oraz 2 łyżki mleka. Ciemne ciasto wykładamy na jasne. Pieczemy około 60 minut w temp. 170C. Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem.



Życzę Wam smacznego! :-)

11 komentarzy:

  1. takiej babce nigdy się nie mogę oprzeć!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taką babkę często piekła moja mama.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka babka od zawsze kojarzy mi się z dzieciństwem. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. och, całe wieki nie jadłam babki..

    OdpowiedzUsuń
  5. Klasyka gatunku - czyli to, co tygryski lubią najbardziej (a przynajmniej ja;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Klasyka:) u mnie na Święta zawsze jest babka koniecznie z kakaem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. przepyszna klasyka :) mój smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Stare przepisy , nie oznaczają złe przepisy:)
    Najlepsze są te sprawdzone:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Klasycznie i pysznie! bardzo lubię, smak mojego dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  10. Babuszka staruszka najlepsza na świecie ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. sama chyba nigdy nie robiłam marmurkowej... koniecznie do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl