niedziela, 2 września 2012

Najłatwiejsze ciasto z owocami i Versatile Blogger Award


Popularny ostatnio w blogosferze łańcuszek nominacyjny, wczoraj dotarł także i do mnie.
Serdecznie dziękuję
KaśBake&Taste za to wyróżnienie. Jej blog nie raz był dla mnie inspiracją. Cenię go za klasę, styl oraz dobry smak Autorki, więc tym bardziej mi miło, że zostałam nominowana właśnie przez Nią.
Dodano 3.09.12 : Już po napisaniu tego posta dowiedziałam się, iż Ula z bloga Proste Potrawy również uwzględniła mnie w swojej piętnastce. Ulu, bardzo pięknie dziękuję! :-)
Dodano 23.09.12. : Dziś nadeszła kolejna nominacja. Tym razem podziękowania lecą do may_bi, prowadzącej Oregano blog.
A teraz pora wypełnić obowiązki osoby nominowanej czyli:
1. Wybrać 15 blogów, które jej zdaniem zasługują na wyróżnienie
2. Poinformować nominowanych blogerów o tym fakcie
3. Wyjawić 7 faktów na swój własny temat
4. Podziękować blogerowi, któremu zawdzięcza się wyróżnienie (podziękować na jego blogu)
5. Zamieścić logo Versatile Blogger Award na swoim blogu
Oto blogerzy, którzy moim zdaniem zasługują na wyróżnienie - kolejność przypadkowa:
1. Raspberries and cream
2. Bake&Taste
3. Waniliowa chmurka
4. Anyżkowo
5. Kulinarne fochy Gochy
6. Desernik
7. Around the kitchen table
8. Bayaderka
9. Kuchennymi drzwiami
10. Konwalie w kuchni
11. Every cake you bake
12. Na Grabinie
13. Kuchenny bałagan
14. Deserek tv
15. Modern taste
A to pogłębiony wywiad z samą sobą:-):
Fakt 1 Podniecenie jest największą siłą napędową wszelkich moich działań. Wśród blogerów kulinarnych przeważają kobiety, więc zupełnie nie obawiam się dwuznacznej interpretacji mojego wyznania:-).
Fakt 2 Umiem i lubię przebywać sama ze sobą, bo nigdy sie wówczas nie nudzę.
Fakt 3 Konformizm to moja pięta achillesowa.
Fakt 4  Nieważne gdzie, ważne z kim!
Fakt 5 Wymianę myśli cenię znacznie wyżej niż wymianę słów
Fakt 6 Wierzę w nieprzypadkowość.
Fakt 7 Przykładam nieprzyzwoitą wagę do urody języka... polskiego.

Ufff....! Wszystkim formalnościom stało się zadość, zatem mogę przejść do sedna czyli do dzisiejszego ciasta. A dziś...dziecinnie proste ciacho z owocami. Ja upiekłam je z nektarynkami, ale uważam, że dużo smaczniejsze wychodzi ze śliwkami, gruszkami lub jabłkami, ze zdecydowanym wskazaniem na dwie ostatnie opcje. Ciasto nie jest biszokptem, ale w smaku bardzo biszkopt przypomina.
Jest lekkie, puszyste lecz przy tym zupełnie nie suche. Ma również tę niezaprzeczalną zaletę, że składniki do niego potrzebne są zwykle pod ręką w każdym domu.






Składniki na tortownicę o śr. 20-21 cm:
4-5 nektarynek, ale mogą być to dowolne owoce
120g masła
10 łyżek cukru
10 łyżek mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
3 jaja
cukier puder do posypania - opcjonalnie

Wykonanie:
Miękkie masło ucieramy z cukrem i solą. Dodajemy kolejno jaja. Wsypujemy przesianą mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Mieszamy do połączenia się składników. Gotowe ciasto przekładamy do wymarowanej masłem i oprószonej mąką lub bułką tartą formy. Na wierzchu układamy pozbawione pestek, pokrojone na ósemki nektarynki. Owoce kładziemy skórką do dołu. Pieczemy 40 minut w temp. 180C.
Wystudzone ciasto możemy posypać cukrem pudrem.


16 komentarzy:

  1. Fakt 2 - mam tak samo. :) A ciasto proste i smakowite. Podobne jadałam w dzieciństwie, pieczone przez najbliższą osobę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Droczilko, Twoja nominacja sprawiła mi dużą przyjemność! Świadomość, że to, co tworzę z pasją i radością przypada do gustu także innym, że na mojego bloga mają ochotę wracać jest szalenie motywujące do dalszych działań. Dziękuję Ci bardzo!

    Ps. Ciasto rewelacja, jak wrócę z wakacji to chętnie wypróbuję wersję gruszkową :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpadam do siebie na to puszyste ciasto z owocami:))
    Tak pięknie wyrośnięte, mięciutkie w środku.. puszyste.. i ten zapach.. musiało być zniewalająco pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękujemy za wyróżnienie to bardzo miłe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo bardzo dziękuję za nominację i miłe słowa!
    punkt 1 i 2 w pełni podzielam
    a ciasto pysznościowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To ciasto jest wspaniałe!
    Z chęcią sięgnęłabym po kawałek.
    Dziękuję za wyróżnienie i docenienie mojego blogowania.
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ważne gdzie, ważne z co i z kim!
    Np. takie cisto z grupką znajomych. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo za nominację, na pewno się pobawię jak znajdę chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z faktem numer 2 mam identycznie :)
    Bardzo mi się podoba Twoje ciacho, wybór nektarynek to strzał w dziesiątkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj punkt nr 4 to moja życiowa dewiza :D Ale pysznie się to ciacho prezentuje, idealny przepis gdy goście już stoją w progu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Versatile Blogger Award już Ci przyznano , ale ja podpisuję się pod tym wyróżnieniem również - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziękuję za to wyróżnienie:)
    Twój blog to skarbnica pysznych słodkości!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też dziękuję ślicznie za wyróżnienie i pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooo, bardzo dziękuję za wyróżnienie! Teraz dopiero zauważyłam;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo, dziękuję za wyróżnienie! Teraz dopiero zauważyłam;))

    OdpowiedzUsuń
  16. oo proszę tak jeszcze ciasta nie robiłam, ale spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl