sobota, 15 czerwca 2013

Placek Śmietankowy z Truskawkami



Każdemu czasami potrzebna jest przerwa, żeby przystanąć, rozejrzeć się, odpocząć, nabrać  sił, poszukać nowych pomysłów i inspiracji albo, żeby tak jak ja, móc w spokoju i bez słodkich pokus pobyć sobie na diecie. :-) Zresztą... powód nieistotny, ważne, by wrócić, a ja wracam do Was w pełni sezonu truskawkowego z delikatnym, pełnym owoców, pysznym plackiem. To jest ciasto, które zawsze się udaje i wszystkim smakuje. Mnie urzekło swoją śmietankową śmietankowością oraz prostotą wykonania. Spróbujecie?
Pięknego, słonecznego weekendu Wam życzę! Wierzę, że ten WRESZCIE taki będzie.:-)


Placek Śmietankowy z Truskawkami
źródło: Moje Wypieki + moje drobne zmiany :-)

Składniki na tortownicę o śr. 22 cm - wszystkie powinny być w temperaturze pokojowej:
1i1/3 szklanki mąki pszennej
2/3 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 duże jajo
100g masła
1 opakowanie budyniu śmietankowego (40g)
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub aromatu śmietankowego
1/2 szklanki śmietany 18%
500g truskawek

Wykonanie:
Owoce myjemy, pozbawiamy szypułek i przekrawamy na połówki. Mąkę, proszek do pieczenia i proszek budyniowy przesiewamy. Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy jajo i dalej ucieramy. Następnie, naprzemiennie dodajemy przesiane suche składniki i śmietanę, w 3 partiach. Całość krótko mieszamy, tylko do połączenia się składników.
Ciasto przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy. Na wierzchu gęsto rozkładamy truskawki, miejscem przecięcia do góry.
Pieczemy 45-55 minut w temperaturze 180C.


 
Truskawkowy zawrót głowy 2013


Życzę Wam Smacznego!:-)

30 komentarzy:

  1. Uuu.. zjadłabym :) Truskawki i wanilia to jest to co lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto mogę polecić z czystym sumieniem :-).

      Usuń
  2. Pyszne ciasto na łonie natury.
    Truskawki są teraz najpyszniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda i wreszcie zaczęły smakować truskawkami:-).

      Usuń
  3. Dobrze, że wróciłaś i to od razu z takim wyśmienitym placuszkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, ja też się cieszę, że już jestem z powrotem. Teraz postaram się godzić dietę z blogowaniem. :-)

      Usuń
  4. chętnie bym zjadła kawałeczek:)
    miło Cię poznać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też bardzo miło było odwiedzić Twój blog:-).
      A na ciacho zapraszam serdecznie. :-)

      Usuń
  5. Smakowite połączenie:) Ja także liczę na słoneczny weekend:D I to w towarzystwie podobnego ciacha (z tą różnicą, że u mnie jest z kruszonką:). Dobrze czasami odpocząć od wszystkiego - i wrócić w jeszcze lepszej formie:) Udanego i słonecznego weekendu:):*

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne ciasto :) Uwielbiam truskawki pieczone w cieście proszkowym lub drożdżowym :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Od trzech dni nie jadłam truskawek. Twoje ciasto jeszcze bardziej zaostrzyło, mój już i tak wielki apetyt na te owoce :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wcinam codziennie, w niemałych ilościach, by apetyt swój na nie zaspokoić aż do następnego lata...:-)

      Usuń
  8. Aha! Teraz, kiedy u mnie truskawki się skończyły, to cała Polska (i okolice) mnie nimi kusi. Idę po mrożone :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Mogę Cię pocieszyć, a siebie zasmucić - u nas też niedługo pewnie koniec.......i będziemy chodzić po mrożone;-).

      Usuń
  9. uwielbiam takie ciasta ucierane :) z truskawkami wygląda przepysznie :) miłego tygodnia!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Siadam na trawie obok tego ciacha, nie wiem ile z niego zostanie dla Was:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, częstuj się śmiało! Upiekę kolejne:-).

      Usuń
  11. biorę duży kawałek, tak smacznie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie ciasta...proste i super smakują:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste rozwiązania często bywają najlepsze:-).

      Usuń
  13. Super ciacho :) Dziękuję za udział w truskawkowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję:-). Lubię brać udział w smacznych akcjach:-)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl