niedziela, 19 sierpnia 2012

Niedzielne domowe ciasto ze śliwkami



Niedzielne domowe ciasto ze śliwkami
Moje skojarzenia z ciastem na niedzielę w drugiej połowie sierpnia?
To musi być coś puszystego i koniecznie ze śliwkami.:-)
Udało mi się kupić wspaniałe owoce - tak obłędnie słodkich, aromatycznych śliwek jeszcze w tym roku nie jadłam. Ciasto wyszło mięciutkie, delikatne i pachnące.




Składniki (na formę 25x30 cm):
10 dużych lub nawet bardzo dużych śliwek
150g maki pszennej
40-50g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200g cukru
200g masła
4 jaja
1 cukier z prawdziwą wanilią
skórka otarta z połowy dużej cytryny
1 łyżka soku z cytryny
szczypta soli
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Odzielamy żółtka od białek. Z białek ubijamy pianę z dodatkiem szczypty soli oraz soku z cytryny.
Miękkie masło ucieramy do białości z cukrem, cukrem waniliowym oraz skórką cytryny. Dodajemy stopniowo żółtka, a następnie obydwie mąki przesiane wraz z proszkiem do pieczenia.
Na koniec łyżką czyli już bez użycia miksera, łaczymy całość z pianą z białek.
Ciasto wykładamy do wysmarowanej masłem i oprószonej mąką lub bułką tartą formy. Będzie dość gęste i bardzo niskie, ale takie ma być:-). Na cieście układamy wypestkowane, przekrojone na pół śliwki -  rozcięciem do góry.
Pieczemy ca 45 min w temp. 170 C.
Test gotowości przeprowadzamy drewnianym patyczkiem - jeśli jest suchy tzn., że nasze ciasto już się upiekło. Po upieczeniu i wystudzenieniu posypujemy cukrem pudrem.





18 komentarzy:

  1. Och, jak mi się chce takiego cudu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto pod paroma względami faktycznie jest cudowne:-))): cudownie łatwo je się robi, cudownie smakuje i....cudownie szybko znika:-))).

      Usuń
  2. A ile tych jajek? Bo brak ich w składnikach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka 4:-). Już uzupełnione. Dzięki za czujność! :-))

      Usuń
  3. Uwielbiam to, co ze śliwkami. Kiedy jest sezon, to nie mogę się opamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię ciasta z różnistymi owocami, ale śliwki w wypiekach lubię szczególnie.:-)

      Usuń
  4. Takie ciasto to punkt obowiązkowy w sezonie:)
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za miłe słowa. :-)
    Pozdrawiam również:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. mam bardzo podobne skojarzenia :) ciacho ze śliwkami musi być!

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam takie domowe ciacha :) pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo lubię takie ciasta. U mnie dziś z gruszkami

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję!!! Wreszcie upiekłam bardzo dobre ciasto. Doskonałe! Pozdrawiam i życzę sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło i bardzo się cieszę :-)
      Pozdrawiam ciepło i zapraszam po więcej :-)

      Usuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl