środa, 28 listopada 2012

Pyszne czekoladowe trójkąty



Niedawno wpadła mi w ręce cudowna książka Jacqueline Bellefontaine pt. "Czekolada". Zwykle sceptycznie odnoszę się do monotematycznych wydawnictw kulinarnych i rzadko je kupuję. Tym razem było jednak inaczej. To prawda, że składnikiem każdej receptury jest czekolada, ale czasem stanowi ona treść, a czasem jedynie skromny dodatek do innych zupełnie nieczekoladowych ingrediencji. Ponadto, przepisy są bardzo różnorodne i jest ich aż 120. Znajdziemy wśród nich serniki, torty, rolady, ciasta ucierane, ciasta z owocami, tarty, kremy, desery, napoje, ciasteczka oraz słodką galanterię. Doprawdy nieczęsto się zdarza, żebym z jednej książki wybrała kilkadziesiąt (!!!) przepisów do wypróbowania, a tak właśnie stało się w tym przypadku.
Dziś pierwszy z nich. Ekspresowy czekoladowy deser / przekąska. Przygotowanie zajmuje kilka minut, czas oczekiwania jest relatywnie krótki, a potem... pozostaje już tylko pożeranie, które również nie potrwa długo, gdyż porcja jest nieduża. :-)


Składniki na formę do tarty o śr. 18-20 cm:
Spód:
100g masła
2 łyżki płynnego miodu
1 łyżka kakao
3 łyżki mleka
225g herbatników maślanych lub digestive
Wierzch:
100g czekolady mlecznej lub deserowej
3łyżki mleka
2 łyżki cukru pudru

Wykonanie:
W garnuszku podgrzewamy mleko, miód, masło i kakao do całkowitego połączenia się składników.
Ciasteczka rozdrabniamy. Ja zwykle wkładam je do torebki foliowej i traktuję tłuczkiem do mięsa. Pokruszone herbatniki wrzucamy do naszego garnuszka i całość dokładnie mieszamy. Masę przekładamy do wysmarowanej masłem formy, lekko dociskamy i wkładamy do lodówki, by stężała. Do rondelka wrzucamy połamaną na kawałki czekoladę, dodajemy mleko i cukier puder. Podgrzewamy na wolnym ogniu do czasu rozpuszczenia się czekolady. Mieszamy. Wylewamy na schłodzony spód i całość wkładamy do lodówki. Przed podaniem kroimy na trójkąty.

Życzę Wam smacznego! :-)

11 komentarzy:

  1. niesamowita ta twoja czekoladka:) ooooo

    OdpowiedzUsuń
  2. zachęciłaś mnie do kupienia tej książki; myślisz, że jest jeszcze do kupienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jest. Wystarczy poszukać w Internecie. Podobno można ją kupić także w EMPiKu. Ja swoją nabyłam nie dawniej niż 2 tygodnie temu. Książeczka ma nieduży format, ale jest bardzo ładnie wydana (dobry papier, śliczne zdjęcia), no i kosztuje zaledwie około 10 zł (!!!). Wiem też, że na rynku jest kilka różnych wydań. To moje jest super. Naprawdę przyjemnie trzyma się tę książeczkę w rękach.

      Usuń
    2. lubię desery, które szybko się przygotowuje :-D

      Usuń
  3. Ale pyszności, to jest blok czekoladowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że trójkąciki przypominają blok z wyglądu:-), ale są od niego dużo bardziej czekoladowe. W znanych mi przepisach na blok istotnym składnikiem jest mleko w proszku, a tu go nie ma.

      Usuń
  4. Muszę się zainteresować książka bo trójkąciki wyglądają bardzo kusząco :}

    OdpowiedzUsuń
  5. jadłabym do zasłodzenia :)
    mam podobnie, nie przepadam monotematycznymi książkami kulinarnymi, ale przyzna, że do tych o czekoladzie mam ogromną słabość :D

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłam wczoraj te trójkąty trochę zmodyfikowane bo przekładane dżemem agrestowym, rewelacja!
    zapraszam do mnie: http://jadlobooknia.blogspot.com/2012/11/czekoladowe-trojkaty-z-agrestowym-dzemem.html

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl