niedziela, 6 stycznia 2013

Ciasto z Jabłkami i Rozmarynem

 
 
Ciasto niezwykłe i specyficzne, na pewno nie dla każdego, choć ja poczułam się pozytywnie zaskoczona. Nie spodziewałam się, że w słodkim wypieku, świeży rozmaryn  będzie tak doskonale komponować się z jabłkami. Przepis znalazłam u Liski. Polecam wszystkim, którzy nie boją się eksperymentów i lubią testować nowe, nieoczywiste połączenia smaków.
Po udanej próbie z rozmarynem, nabrałam ochoty na szarlotkę z tymiankiem. Zapewnie niedługo się tu pojawi.



Składniki na keksówkę o dł. 30 cm:
250g mąki pszennej
150g cukru
4 duże jaja
7 łyżek oliwy z oliwek
3 łyżki mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka drobno posiekanego świeżego rozmarynu
1 baardzo duże jabłko - najlepiej szara reneta lub inne kwaskowe, obrane i pokrojone w cienkie plastry
30g zimnego masła, pokrojonego w cienkie plasterki
2 łyżeczki przyprawy do piernika

Wykonanie:
Jaja ucieramy z cukrem na puch. Stopniowo wlewamy oliwę i mleko. Następnie dodajemy mąkę wraz z proszkiem do pieczenia oraz posiekany rozmaryn. Tak przygotowane ciasto przekładamy do natłuszczonej i posypanej bułką tartą formy. Ciasta nie będzie dużo, ale nie należy się tym przejmować, gdyż w piekarniku porządnie urośnie.  Na wierzchu układamy jabłka. Posypujemy je przyprawą do piernika i układamy plasterki masła. Pieczemy 45-50 minut w temperaturze 180C. Po 30 minutach, ciasto może mieć lekką tendencję do przypiekania się, więc należy kontrolować rozwój wypadków. Gdy zajdzie taka potrzeba, można przykryć wierzch folią aluminiową.

Awangarda Smaku

Życzę Wam smacznego! :-)

15 komentarzy:

  1. Ale ciekawy wypiek:-). Rozmaryn i jabłka używam do wieprzowiny ale jeszcze nic nie upiekłam w takim zestawieniu:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. To musi być aromatyczne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. interesujące połączenie smaków, do wypróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. znakomite ciasto:) świetne połączenia smakowe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe i oryginalne. Jabłka, rozmaryn i oliwa, a to wszystko na słodko...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe, ciekawe :) Zazwyczaj do ciast na słodko nie używam oliwy z oliwek, bo wydaje mi się gorzka, wolę dawać olej rzepakowy, który nie ma swojego smaku, ale tu, w połączeniu z rozmarynem może dawać to ciekawy efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio rozmaryn dodawałam do krewetek i doszłam do wniosku, że jego aromat jak żaden inny przenika do smaku dania :) Z jabłkami fajnie gra więc ciasto musi mieć moc :)

    OdpowiedzUsuń
  8. rozmaryn na słodko, musi bardzo ciekawie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe smaki! Pycha! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozmaryn w towarzystwie jabłek zawsze lubiłam / ale do tego były jeszcze zawsze pieczone udka z kurczaka :):) / ciekawa jestem smaku tego duetu w słodkim cieście ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam rozmaryn. Świetnie pasuje do wszystkiego (i do mięsa i do deserów). I to puszyste ciasto w środku...

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam nowe smaki. Ten jest świetny i bardzo ciekawy. Na bank wypróbuję!!! a ta szarlotka z tymiankiem bardzo mnie intryguje

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe połączenie, z pewnością do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl