sobota, 9 lutego 2013

Urocze Babeczki z Płynnym Kajmakowym Wnętrzem. Weekendowa Cukiernia.



To jest mój debiut w Weekendowej Cukierni. Muszę przyznać, że przepyszny i..obłędnie
słodki:-). Lutowa Gospodyni, Anna-Maria, zaproponowała fantastyczny przepis na dulce
de leche lava cakes czyli urocze babeczki z płynnym kajmakowym wnętrzem. Grzechem byłoby
z tak smakowitego zaproszenia nie skorzystać. Aniu, dzięki za inspirację! :-)
Bardzo lubię piec w ramekinach, więc kiedy tylko nadarzy się okazja, zawsze ochoczo z niej korzystam. Desery typu fondant są wręcz stworzone do zapiekania w ceramicznych kokilkach. Takie naczynka długo utrzymują ciepło, a poza tym są szalenie estetyczne i można bezpośrednio w nich zaserwować babeczki na stół, do wyjadania prosto z foremki. Uwielbiam taki sposób podania. Rozgrzebywanie fondantu łyżeczką w kokilce ma swój urok i...już!:-) Ten deser to również świetna propozycja na słodkie (oj, słodkie!:-)) walentynkowe tête-à-tête.


Dulce de leche Lava Cakes
źródło: Kucharnia

Składniki:
2,5 łyżki mąki pszennej + trochę do posypania foremek
2 duże żółtka
1 duże jajo
1 i 2/3 puszki masy kajmakowej
lody waniliowe
opcjonalnie, dla miłośników słonego karmelu :
sól morska w ilości do smaku


Wykonanie:
Rozgrzewamy piekarnik do 210C. Foremki o pojemności 120 ml smarujemy masłem i oprószamy mąką. Jajko i żółtka ubijamy mikserem na puszystą masę. Robimy to przez 2-3 minuty, aż podwoją swoją objętość i będą spływać z mieszadła szeroką wstążką (u mnie trwało to 5-6 minut). Następnie dodajemy masę kajmakową i całość mieszamy do połączenia się składników. Na końcu stopniowo wsypujemy mąkę. Jeśli decydujemy się na wersję z solą, teraz jest czas, by ją wsypać. Gotową masą wypełniamy foremki do 2/3 ich wysokości. Pieczemy około 10 minut, do czasu aż wierzch ładnie się zrumieni, ale środek pozostanie płynny. Zanim wyjmiemy z piekarnika wszystkie babeczki, warto najpierw wyciągnąć jedną i sprawdzić, czy efekt jest już zadowalający. Środek nie może być zbyt płynny, ani całkowicie dopieczony. Gotowe lava cakes wykładamy na talerzyki i podajemy natychmiast, w towarzystwie lodów waniliowych.
Moje uwagi:
Powyżej podałam przepis Anny-Marii, uwzględniający czas pieczenia w foremkach o pojemności 120ml. Ja piekłam babeczki w ramekinach o śr. 9 cm, więc proces trwał dłużej tj. ca 15 minut, a z podanych proporcji wyszło mi 5 sztuk.



 
Walentynki 2013 - czym to się je?

Życzę Wam Smacznego! :-)


13 komentarzy:

  1. Droczilko! Wspaniale, że się zdecydowałaś! Bardzo się cieszę:*
    Mam ogromną ochotę wbić łyżeczkę w sam środek Twoich babeczek - mmmmm...
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje babeczki też wyglądają super. To świetny pomysł z ceramicznymi kokilkami. Ja następnym razem wypróbuję silikonowe - mam nadzieję, że się sprawdzą. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej ale pyszności! Kajmak uwielbiam w każdej postaci! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Można się delektować i delektować tym smakiem ummmm :) pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Popróbowałabym :) Słodkie za mną chodzi, bo od kilku dni nie upiekłam żadnego ciasta. Pozdrawiam i miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kusisz niemożliwie, a tu taka późna pora. Będę musiała zapodać sobie coś słodkiego, bo oszaleję:).

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak bym zjadła, wszystko co tutaj czytam wprost zachęca do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Płyn kajmakowy brzmi jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl