środa, 19 września 2012

Torcik mokka z czekoladą i prażonymi migdałami



Jeśli jesteście takimi samymi miłośnikami smaku kawy w ciastach i deserach jak ja, ten torcik Was zachwyci. Jest obłędnie, niebywale KAWOWY! Przepis wyszperałam na pewnym znanym blogu, jednak zmieniłam rodzaj ciasteczek, zwiększyłam ilość kawy, dodałam prażone migdały i kakao. Wyszło niby to samo, ale jednak inaczej:-). Z podanych proporcji otrzymamy malutki  torcik, jednak to nie rozmiar jest główną przyczyną, dla której znika w mgnieniu oka. Przede wszystkim  jest po prostu przepyszny! :-)




Składniki na tortownicę o śr. 20cm:
spód:
200g ciasteczek owsianych z sezamem - użyłam lidlowskich Sasanek
90g rozpuszczonego masła
masa śmietanowo-czekoladowa:
300ml śmietany kremówki 36%
200g białej czekolady
2 łyżki gorącej wody
5 łyżeczek kawy rozpuszczalnej
kakao do dekoracji
płatki migdałowe do dekoracji

Wykonanie:
Ciasteczka kruszymy najdrobniej jak się da. Ja zwykle wkładam je do foliowej torebki i traktuję tłuczkiem do mięsa. Następnie łączymy je z roztopionym masłem i tak powstałą masą wylepiamy spód formy. Tortownicę z zawartością wkładamy na 30 minut do lodówki. W tym czasie rozpuszczamy i studzimy czekoladę oraz ubijamy śmietanę kremówkę. Kawę rozprowadzamy w gorącej wodzie. Gdy czekolada osiągnie temperaturę pokojową, dodajemy ją porcjami do śmietany, mieszając łyżką. Na końcu wlewamy wystudzoną kawę. Masę śmietanowo-czekoladowo-kawową wykładamy na schłodzony spód i wstawiamy do lodówki na kilka godzin. Przed podaniem wierzch tarty posypujemy kakao i uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałowymi.

Życzę Wam smacznego! :-)

8 komentarzy:

  1. Ja też uwielbiam wszystkie kawowe smaki. Oj, zjadłabym taki torcik:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wygląda, uwielbiam kawowe ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem miłośniczką kawy i ten tort zrobiłaś chyba właśnie dla mnie:D wpraszam się na imprezkę, na wielki kawał tego genialnego torta!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam smak kawy, ja! :) Wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie chce byc marudna,ale co zrobic z kawa???? jest w skladnikach a w przepisie nie ;-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest i tu i tu:-) Dzięki za czujność! Jakiś chochlik wdarł się najwyraźniej:-).

      Usuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl