sobota, 23 listopada 2013

Domowe Kruche Ciasteczka z Maszynki do Mięsa? Taak!!!



Produkcja tych ciasteczek jest jednym z rozkoszniejszych wpomnień kulinarnych z mojego dzieciństwa. Zabierałyśmy się za nie zawsze we trzy:Mama, Babcia i ja. Przygotowywałyśmy ich wówczas całą furę. Ciastka, oprócz tego, że są znakomite, to doskonale znoszą przechowywanie, więc warto upiec je z podwójnej lub nawet potrójnej porcji. Do dziś mam w pamięci gigantyczny, szklany słój, który pysznił się na półce w spiżarni, wypełniony kruchutkimi, delikatnymi ciasteczkami....
Wskutek niespodziewanej utraty zdjęć przygotowanych przeze mnie ciasteczek i świadomością, że kolejna taka produkcja odbędzie się z pewnością nieprędko, zamieszczam zdjęcie z darmowych zasobów Internetu, które ma charakter inspiracyjno-poglądowy.

DOMOWE KRUCHE CIASTECZKA Z MASZYNKI
źródło: domowy brulion z przepisami

Składniki na 40-50 szt.: 
0,5 kg mąki pszennej
2 żółtka
150g cukru pudru
250g masła (zimnego!)...

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

1. Z podanych składników, szybko zagniatamy, jednolite, gładkie ciasto.
2. Przygotowujemy do pracy poczciwą maszynkę do mielenia mięsa - przykręcamy specjalną nakładkę do ciasteczek, ustawiając swój ulubiony kształt.
3. Ciasto partiami wkładamy do maszynki i kręcimy, kręcimy. Powstające w ten sposób długaśne ciasteczkowe węże dzielimy na kilkucentrymowe kawałki.
4. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej nasze ciasteczka.
5. Pieczemy na złoty kolor w temperaturze 180C.
 

Życzę Wam Smacznego! :-) 

COLLAGENOHOLICS - KOLAGENOHOLICY Naturalny Polski Kolagen Przeciw Zmarszczkom i Objawom Starzenia Się Skóry 

47 komentarzy:

  1. wow, nie wiedziałam, że z maszynki do mięsa moga wyjść takie piękne ciasteczka :) super wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą. :-) Trzeba użyć specjalnej nakładki.

      Usuń
    2. a jedliście właśnie takie ciasteczka z dodatkiem skwarek

      Usuń
  2. rewelacyjny pomysł świetne Ci wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne! szkoda, że nie mam maszynki do mięsa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł. Maszynka do mięsa ma też inne zastosowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. MASZYNOWE CIASTECZKA !
    moje dzieciństwo miało ich smak :)
    gdzieś na dnie szuflady jeszcze do dziś leży nakładka na ręczną maszynkę do mielenia , taka z kilkoma wzorami na ciasteczka :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Aniu własnie tak! U mnie też leżała bezużytecznie przez wiele lat....aż do dziś :-)

      Usuń
  6. nigdy takich nie robiłam, a sprzęt mam, jakoś tak nie mogę uwierzyć że wyjdą, ale chyba spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz mieć tę specjalna nakładkę do produkcji ciasteczek :-), bo z samej maszynki nie wyjdą na pewno :-)

      Usuń
  7. Rewelacja:-), dgybym tylko miała taka maszynkę od razu bym zrobiła te ciacha:-) ( albo Klara by zrobiła:-) ). Kasiu podobają mi się zmiany na blogu:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasteczka są naprawdę pyszne! :-)
      Bardzo mi miło, że dostrzegłaś zmiany :-). Eksperymentuję sobie.

      Usuń
  8. kiedyś moja babcia takie robiła! o matko ile to już lat minęło.... mam nawet starodawną maszynkę, tylko nakładki już nie;(

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja kupiłam taką nakładkę już kilka lat temu i do dziś jej nie użyłam:) Trochę się boję, że maszynka jest elektryczna ale muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  10. szkoda tylko ze zdjęcie które pokazujesz nie należy do ciebie i nie przedstawia prawdziwych twoich ciastek. w dodatku brak źródła skopiowanego przez ciebie zdjecia. a to jest nieuczciwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W bardzo wielu miejscach w sieci możesz znaleźć zdjęcia pochodzące z banków zdjęć (rzekłabym wręcz, że serwisy internetowe nimi stoją). Są fotki, za które trzeba zapłacić, Są również portale z całkowicie darmowymi zdjęciami, których publikacja nie wymaga podawania źródła, ani nawet linkowania. Jeśli publikuję foty inne niż własnego autorstwa, korzystam wyłącznie z w/w źródeł lub jeśli jest inaczej, bezwzględnie podaję nazwisko autora. W związku z powyższym nie biorę do siebie Twojego zarzutu nieuczciwości. Doceniam również, iż miałaś odwagę wygłosić krytyczną opinię z otwartą przyłbicą. To w blogosferze rzadko spotykane. Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  11. Pamiętam te ciasteczka i ich smak...:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest czasem powrócić do smaków naszego dzieciństwa... :-)

      Usuń
  12. Teraz nie mam czasu, ale po świętach się za nie zabiorę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy masło można zastąpić Kasią ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia to margaryna, a margaryna psuje smak. Ponadto jako tłuszcz roślinny utwardzany jest szalenie niezdrowa. Po co więc dodawać ją do ciastek? Masło górą!!!! :-)

      Usuń
  14. Nawet wiem jak taka maszynka wygląda , która robi takie ciasteczka, a w domu na pewno takiej nie masz.
    To ciastka ze sklepu, oszukujesz sama siebie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ oczywiście, że mam taką maszynkę, bo to najzwyklejsza maszynka do mielenia mięsa, (może być też elektryczna) do której przykręca się metalową nasadkę, z różnymi szablonami ciasteczek i z łatwością zrobisz nią ciastka wg. mojego przepisu.Spytaj Mamę lub Babcię, bo wydaje mi się, że robiło się kiedyś takie niemal w każdym domu. A zdjęcie faktycznie stanowi jedynie inspirację, jednak nie jest pozbawione sensu, gdyż przedstawia kruche ciasteczka z wypukłym wzorem. Gdybyś czytała uważnie całą wymianę komentarzy, wiedziałabyś skąd pochodzi.Uprzedzając, kolejne zarzuty dodam, iż to licencja CCO + fallback license. Teraz dopisałam też stosowne info w poście - mój błąd - można było zrobić to wcześniej, choć od strony prawnej było to całkiem zbędne. Dziękuję za szczery komentarz, naprawdę bardzo go sobie cenię. Pozdrawiam :-)

      Usuń
    2. Dzisiaj wlasnie zrobilam z Pani przepisu kruche ciasteczka z maszynki sa poprostu wysmienite kruche i bardzo delikatne.
      Polecam ten przepis
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Jest mi szalenie miło. :-) Dziękuję za zaufanie oraz za to, że zechciała Pani napisać komentarz :-).

      Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
    4. http://imged.pl/foremka-robienia-ciastek-maszynka-do-mielenia-5-3-8464042.html

      Usuń
  15. Od lat robię te ciastka maszynką, właśnie skończyłam tegoroczną partię...Są może nie tak piękne jak na zdjęciu (o co ten raban?) , troszeczkę nierówne ;-), ale na pewno bardzo smaczne i podobne. Idealne do kawy...Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. naprawde fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  17. A wyjdą te ciastka jeśli zrobię je bez tej maszynki, tylko użyję zwykłych foremek, np. do pierników? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy tak nie robiłam, ale wydaje mi się, że można spróbować :-)

      Usuń
    2. No to spróbuje ;)

      Usuń
  18. i co wyszły ci te ciasteczka bez maszynki , bo ja właśnie mam zamiar je zrobić również nie mając maszynki .

    OdpowiedzUsuń
  19. http://imged.pl/foremka-robienia-ciastek-maszynka-do-mielenia-5-3-8464042.html

    OdpowiedzUsuń
  20. A da się je zrobić w rękawie cukierniczym?

    OdpowiedzUsuń
  21. Stale je pieke wychodza wspaniale dziekuje za przepi

    OdpowiedzUsuń
  22. Niesamowite ile rzeczy jesteśmy w stanie zrobić z maszynki do mięsa :) Ja swoja ostatnio zakupiłam (http://www.tvokazje.pl/maszynki-do-miesa/108-maszynka-do-mielenia-miesa-5901308008314.html) i muszę wyprobować na takich niestandardowych rzeczach jak np. ciastka

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl