wtorek, 28 kwietnia 2015

Cudowne Naleśniczki o Niskim IG




Bardzo bolesna prawda jest taka, że wszystko co dobre jest zakazane, niemoralne albo..tuczy :-) . W tej sytuacji, każdy skowronek czyni w sercu wiosnę i dziś właśnie chcę Wam pokazać takiego.. ptaszka ;-) . 
Ornitolożką nie jestem, ale zapewniam,  że cechy osobnicze istotnie odróżniają go od typowych przedstawicieli gatunku,  a przy okazji potwierdzają uznaną prawdę,  że nie (tylko) rozmiar ma znaczenie. ;-)

Żarty żartami,  a tymczasem...tytułowe naleśniczki powstały z mąk: gryczanej i owsianej,  w proporcji 1:1. Obydwie mają niski indeks glikemiczny, który wynosi 25 (dla porównania, IG mąki pszennej wynosi 60). A czym jest ów indeks? Niewtajemniczonym należy się parę słów wyjaśnienia..

Indeks glikemiczny to wskaźnik zawartości cukru w produkcie węglowodanowym.Wartość IG określa wzrost glukozy we krwi, po spożyciu danego produktu. Mając taką wiedzę, możemy wybierać produkty o niskiej wartości IG, a tym samym ograniczać poziom glukozy we krwi, co w efekcie pozwala utrzymać lub przywrócić prawidłową wagę. Indeks glikemiczny dotyczy wyłącznie węglowodanów, ponieważ tłuszcze i białka nie powodują wysokiego wzrostu poziomu glukozy. Powolne przyswajanie i stopniowy wzrost oraz spadek poziomu cukru we krwi po spożyciu produktów o niskim indeksie glikemicznym, ułatwia kontrolę jego poziomu u osób chorych na cukrzycę, ale jest także zalecane osobom zdrowym, ponieważ powoduje mniejsze wydzielanie insuliny, a jak wiadomo, jej wysoki poziom sprzyja tyciu i przybieraniu na wadze. Jeżeli zatem dbacie o linię – wybierajcie produkty/potrawy o niskim IG! Najkorzystniejsze do spożycia są produkty, których IG nie przekracza 60.


Moje naleśniczki spełniają to kryterium, a do tego są po prostu niebywale smaczne. :-)  Zachęcam do wypróbowania!





Cudowne Naleśniczki o Niskim IG

Składniki na 12-16 sztuk ( w zależności od rozmiaru patelni, na której będziemy smażyć):
  • 1 szklanka mąki gryczanej
  • 1 szklanka mąki owsianej
  • 2 jaja
  • woda lub mleko sojowe ( w ilości "na oko", zapewniającej ciastu konsystencję nieco gęściejszą niż w przypadku klasycznych naleśników pszennych)
  • 2/3 szklanki wody mineralnej gazowanej
  • szczypta soli morskiej 

Wykonanie:
  • W misce roztrzepujemy jajko, wsypujemy mąkę i mieszamy z wodą lub mlekiem sojowym. Następnie dodajemy szczyptę soli i wodę mineralną gazowaną. Konsystencja ciasta powinna być odrobinę bardziej gęsta niż ciasto na zwykłe pszenne naleśniki.  
  • Gotowe ciasto odstawiamy na 60 minut.  
  • Smażymy jak zwykłe naleśniki, bez tłuszczu lub na oleju kokosowym.
  •  Naleśniki serwujemy z godnie z własnymi upodobaniami,  na słodko lub na słono.


Naturalny Polski KOLAGEN Przeciw Zmarszczkom Oraz Starzeniu Się Skóry


9 komentarzy:

  1. Wspanial,dietetyczny przepis na nalesniki. Zapisuje do wyprobowania. Pozdrawiam:-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mialo byc wspanialy. Przepraszam za pomylke:-P.

      Usuń
    2. Ciekawa będę wrażeń po przetestowaniu :-)

      Pozdrawiam również! :-)))

      Usuń
  2. Nigdy nie odstawiam ciasta, zawsze smażę naleśniki od razu, bo nie chce mi się czekać:) Robiłam kiedyś z naleśniki z mąki ryżowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie korcą jeszcze naleśniczki z mąki z ciecierzycy... :-)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :-) Naprawdę są pyszne! :-)

      Usuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print