czwartek, 30 czerwca 2016

Torta Margherita




10 żółtek, które zostały mi w spadku po torcie bezowym, wymagało szybkiego spożytkowania. Na ciasto kruche ani drożdżowe akurat nie miałam ochoty. Poszukiwania w sieci zawiodły mnie na strony włoskojęzyczne i właśnie tam natknęłam się na ten niezwykle prosty wypiek.
Torta margherita to bardzo popularne we Włoszech ciasto "biszkoptowe" podawane z reguły na śniadanie. Użyłam cudzysłowu, gdyż faktycznie znacznie przypomina biszkopt, biszkoptem jednak zupełnie nie będąc :-) . Dodatek roztopionego masła niweczy wszelkie aspiracje w tym kierunku. 
Jeśli chodzi o smak i konsystencję, dla mnie jest połączeniem biszkoptu i ciasta piaskowego.
 Nie jest to  z pewnością żaden wykwintny wypiek, lecz takie zwykle domowe, codzienne ciasto, idealne na słodki początek dnia, w towarzystwie kubka mleka, mlecznej kawy albo kakao. 
Torta margherita jest mięciutka, lekka , puszysta, a moja dodatkowo, cudownie pachnie skórką cytrynową. Przy tych wszystkich zaletach,  jest jednak dosyć sucha.
Przepis jest kompilacją kilku różnych włoskich receptur napotkanych w trakcie moich poszukiwań. 





TORTA MARGHERITA

Składniki na tortownicę o śr. 22-24 cm:
  • 100 g mąki typ 00
  • 100g mąki ziemniaczanej
  • 200 g cukru
  • 10 żółtek
  • 3 całe jaja
  • 80g masła
  • skórka otarta z 1 niemałej cytryny
  • cukier puder do oprószenia

Wykonanie:
  • Żółtka + całe jaja ubijamy z cukrem na białą puszystą masę. To jedyny etap produkcji, do którego potrzebny będzie mikser.
  • Masło roztapiamy i studzimy
  • Obydwie mąki przesiewamy i partiami dodajemy do masy jajecznej, mieszamy łyżką wykonując delikatne ruchy od dna naczynia ku górze
  • Dodajemy cytrynową skórkę
  • Wlewamy masło ( nie musi być całkiem zimne, może być lekko ciepłe) i całość mieszamy
  • Spód tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, zakładamy obręcz (brzegi papieru wypuszczając na zewnątrz tj. poza obręcz). Wewnętrzną część obręczy smarujemy cienko masłem.
  • Tortownicę wypełniamy ciastem i całość pieczemy ok. 40 minut w temperaturze 170-180C.
  • Po upieczeniu i wystygnięciu oprószamy ciasto cukrem pudrem.




Życzę Wam Smacznego! :-)

Naturalny Polski KOLAGEN Przeciw Zmarszczkom Oraz Starzeniu Się Skóry 

2 komentarze:

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl