niedziela, 13 sierpnia 2017

Chlebek Bananowy z Bakaliami





Przyznam, że nie jestem miłośniczką wypieków z bananami, a i ciasta ochrzczone mianem chlebków nie należą do grona moich ulubionych. Jakoś tak się jednak stało, że zobaczywszy ten konkretny u Beaty w Lawendowym Domu, zapałałam wielką chęcią, aby go natychmiast zjeść. Przepis jest szalenie prosty, a na liście składników nie znajdziecie wyszukanych pozycji . To taka przyjazna receptura: niewiele wysiłku, a efekt smakowity.  
Chlebek bananowy, który dziś Wam proponuję jest wilgotny i bardzo aromatyczny. 
Piekłam go trzykrotnie.  
Za pierwszym razem, wyjściowy przepis wzbogaciłam o skórkę pomarańczową, drugim dodałam do niego jeszcze nieco cynamonu, a za trzecim, cynamon zastąpiłam kardamonem. Wszystkie wersje przypadły mi do gustu, więc decyzję, którą opcję wybrać, pozostawiam wyłącznie Waszym kubkom smakowym :-) .






Chlebek Bananowy z Bakaliami 

 Składniki na formę keksową o wym. 30cm x 11cm:
  • 3 bardzo dojrzałe, średniej wielkości banany
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki brązowego Muscovado
  • cukru
  • 2 dorodne jaja
  • 3 łyżki mleka
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej 
  • nieduża garstka rodzynek
  • nieduża garstka łuskanych włoskich orzechów
  • nieduża garstka kandyzowanej skórki pomarańczowej
Opcjonalnie (dla tych, którzy lubią): 
  • 1/2-1 łyżeczki mielonego cynamonu 
lub
  • 6 owoców kardamonu (w łupinkach)
 
UWAGA!!! 
Blogspot zrobił psikusa i  powyżej samowolnie wkleił 2 wersy z innego mojego blogowego wpisu. Niestety nie umiem się tego pozbyć. Przepraszam za niedogodności w korzystaniu z przepisu


Wykonanie:
  • Rodzynki zalewamy wrzątkiem, odstawiamy na kwadrans, po czym je odcedzamy i zostawiamy do całkowitego wystygnięcia
  • Orzechy siekamy na drobne kawałeczki
  • Banany obieramy ze skórki i rozgniatamy widelcem na papkę 
  • Makę mieszamy z sodą i proszkiem do pieczenia
  • Olej ucieramy z cukrem i jajami
  • Następnie, dodajemy doń na przemian makę i banany 
  • Wlewamy mleko
  • Wsypujemy partiami rodzynki , orzechy i pomarańczową skórkę
  • Na końcu dodajemy cynamon lub kardamon (nasiona wyjmujemy z łupinek i starannie rozgniatamy w moździeżu), jeśli decydujemy się na wersję z ich udziałem 
  • Całość starannie mieszamy i przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy.
  • Chlebek bananowy pieczemy ca 60 minut w temperaturze 190C, opcja: grzałka góra dół 
  • Studzimy

UWAGA: 
Chlebek jest dużo lepszy następnego dnia niż bezpośrednio po upieczeniu. Dopiero wówczas zyskuje pełnię smaku.







Życzę Wam Smacznego!


3 komentarze:

  1. O kurczę, ale to musi być pyszne, nigdy jeszcze nie jadłam chlebka bananowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie!

    Zapraszam: https://buszujwkuchni.com/ :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl