piątek, 4 stycznia 2013

Biały Polarny Miś. Dla dorosłych! :-)

 


Niby nie przepadam za białą czekoladą, ale  polarny miś przekonał mnie do siebie istotnym dodatkiem likieru kawowego:-). Jeśli z niego zrezygnujemy, będzie wspaniałym, rozgrzewającym napojem także dla dzieci. Nieskomplikowany, smakowity i błyskawiczny - to jego podstawowe i bezcenne zalety. Inspirację znalazłam tu.


Składniki na 1 dużą porcję:
1/2 szklanka mleka
1/2 szklanki śmietanki (nie śmietany!), dowolnie procentowej
50g białej czekolady
50ml likieru kawowego
bita śmietana do dekoracji
kawa mielona, kakao naturalne lub czekoladowe wiórki do posypania

Wykonanie:
Mleko i śmietankę wlewamy do rondelka. Wrzucamy połamaną na kawałki białą czekoladę. Podgrzewamy, mieszając od czasu do czasu, aż do całkowitego rozpuszczenia się czekolady. Zdejmujemy z ognia i wlewamy likier. Mieszamy. Przelewamy do szklanki. Dekorujemy bitą śmietaną. Wierzch posypujemy kawą lub kakao. Raczymy się natychmiast! :-)



 
 Życzę Wam smacznego! :-)

12 komentarzy:

  1. Och, na taki kawo-deser skusiłabym się z wielką, wielką przyjemnością :) Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz w zimie, przepis jak znalazł :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. walnęłabym sobie takie jednego misia:D

    OdpowiedzUsuń
  4. prosty w przygotowaniu, idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja lubię misie polarne...:-):-)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak dobrze, że 18 lat mam skończone i mogę się napić tego cuda! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. oj lubię takie mieszanki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm takie dla dorosłych to ja chętnie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi to tylko zimy do takiego trunku brakuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten dodatek likieru kawowego mi też bardzo się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl