wtorek, 12 marca 2013

Strzał w dziesiątkę. Najprostszy Jabłecznik. Bez Miksera.



Już parokrotnie tu się zarzekałam, że prostszego przepisu nie znajdziecie, że ciasto jest najłatwiejsze, najbardziej ekspresowe. I wiecie co się okazało? K Ł A- M A- Ł A M!!! Dopiero dzisiejszy jabłecznik spełnia te kryteria...:-)) Spójrzcie tylko, nie wymaga użycia miksera, a lista skladników wręcz sama wbija się w pamięć. Konia z rzędem temu, kto wymyśli mniej skomplikowane ciasto z jablkami...


Najprostszy Jabłecznik
źródło przepisu: wywiad Magdy Gessler w radiowej Trójce + moja niewielka zmiana

Składniki na tortownicę o średnicy 20-22 cm:
10 łyżek mąki pszennej
10 łyżek cukru
10 łyżek oleju
3 jaja
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
4-5 jabłek
cukier puder lub mieszanka cukru pudru z mielonym cynamonem do posypania po upieczeniu

Wykonanie:
Jabłka obieramy ze skórki, pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w ósemki. Składniki na ciasto wrzucamy do miski i mieszamy ze sobą. Tortownicę smarujemy masłem. Dno ściśle pokrywamy warstwą jabłek, którą zalewamy ciastem. Pieczemy 45 minut w temperaturze 170C. Po wystudzeniu możemy posypać cukrem pudrem.

COLLAGENOHOLICS - KOLAGENOHOLICY Naturalny Polski Kolagen Przeciw Zmarszczkom i Objawom Starzenia Się Skóry 




Życzę Wam Smacznego! :-)

79 komentarzy:

  1. Jabłecznik wygląda wspaniale:-), uwielbiam wszystko co z jabłkami a w szczególności szarlotki:-).
    Kasiu szarlotka sypana też bez miksera:-), ale Twoja chyba jest szybsza w wykonaniu:-), a może obie są mega szybkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olimpio, przecież nie będziemy się licytować? :-))

      Usuń
    2. A z termoobiegiem czy bez ?ja robiła wszystko wyszło idealnie a cały środek pływał ..

      Usuń
    3. Piekłam to ciasto parokrotnie i nigdy nie było najmniejszych problemów. 170C bez termoobiegu zawsze było wystarczające..

      Usuń
  2. O tak szarlotki to jest to:-) Ciekawe czy w domu by przeszła? Ciągle mi każą robić moją, która niestety wymaga duzo przygotowań...A ta faktycznie jest bardzo prosta:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg. mnie są 2 osobne rodzaje ciast z jabłkami: szarlotki i jabłeczniki. Jeśli ktoś lubi wyłącznie szarlotkę i jest bardzo mocno do niej przywiązany, jabłecznik może nie przejść-)

      Usuń
  3. ale super :) własnie mam ochote na coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ekspresowe słodkie co nieco, bardzo polecam CI ten przepis:-).

      Usuń
  4. Lubię takie szybkie przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, choć czasem mam chęć na coś bardziej wyszukanego.

      Usuń
  5. No i proszę, a więc można najprościej i najsmaczniej! Cudowny przepis - zapisuję!
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ciasto jest naprawdę zaskakująco smaczne, jak na wkład pracy jakiego wymaga.:-)

      Usuń
  6. Ale mi narobiłaś smaka tym ciastem! Takie z jabłuszkami jak powyżej to jedno z moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ha ha rzeczywiście już chyba prościej sie nie da. jabłkowe pyszności :-D

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Wspanialej pewnie się da, ale prościej faktycznie raczej nie.:-)

      Usuń
  9. Słyszałam o nim, prezentuje się wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczzne ciasto :)) takie najprostsze ciastka wychodzą najlepiej :)))
    Dziękuję za dodanie wpisu do mojej jabłuszkowej akcji i pozdrawiam cieplutko,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  11. o! takie przepisy lubię - zapisuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Relacja jakości efektu końcowego do wkładu pracy jest baardzo korzystna. :-)

      Usuń
  12. zostaję tutaj..kocham szarlotkę:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepis podoba mi się, bo składniki zawsze mam pod ręką i jak się trafią niespodziewani goście, to w godzinkę mam pyszny podwieczorek bez wielkich ceregieli :) Już w moim kajeciku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten przepis sprawdzi się idealnie w sytuacji, o której piszesz. :-)

      Usuń
  14. Faktycznie, prosizna! A ja uwielbiam prostotę, więc na pewno przetetyję.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis fajny i prosty. Jabłecznik to dla mnie chyba najbardziej podstawowe ciasto, najczęściej gościł na stole w moim rodzinnym domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dziwnego, bo wg. mnie to chyba najpopularniejsze ciasto w Polsce.

      Usuń
  16. Dzwoni teściowa:
    - będę za godzinę!
    - ok!
    W trzy minuty robię ciasto, pozostały czas sprzątam :D
    Przyda mi się taki szybki przepis :D Zapisałam.

    OdpowiedzUsuń
  17. oj lubię taki ... i to bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej, hej co tam u ciebie słychać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, dzięki za troskę. Rozłożyłam się maksymalnie. Dopadła mnie przepaskudna grypa. Od bardzo niedawna jestem znowu na chodzie.

      Usuń
  19. Szarlotki, jabłecznika nigdy nie odmawiam :D a jeszcz etakiej ciepłej prosto z piekarniaka....mniam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasta z jabłkami rzeczywiście rewelacyjnie smakują na ciepło. :-)

      Usuń
  20. Rzeczywiscie prosty :) I do tego na pewno pyszny. Zjadlabym taraz kawaleczek... :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Własnie się piecze...zobaczymy co wyjdzie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam na Twoim blogu, że ciacho udało się znakomicie....:-)

      Usuń
  22. Bardzo prosty :) juz w piekarniku, mam nadzieje, że wyjdzie...:))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wyszedł.:-) Przepis jest tak prosty, że ciasto po prostu nie może się nie udać...

      Usuń
  23. Czy blachę wystarczy wysmarować masłem, czy można położyć jeszcze papier do pieczenia?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam bez papieru, ale nie sądzę, żeby papier zaszkodził:). Natomiast przy samym smarowaniu masłem, ja bym jeszcze leciusieńko oprószyła blachę bułką tartą lub mąką - widzę że nie ma tego w przepisie, zaraz dodam.

      Usuń
  24. O to to moje ukochane ciacho z dzieciństwa!! Omnom nom

    OdpowiedzUsuń
  25. koniecznie do upieczenia :) lubię szybkie i smaczne :) choć dziś w planie już sypana to z pewnością w przyszłym tygodniu upiekę tą :D

    OdpowiedzUsuń
  26. A na mące żytniej razowej wyjdzie?
    Bo do sklepu daleko i nie chce mi się z dzieciakami do auta pakować :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wydaje mi się, by użycie tego rodzaju mąki było w tym przypadku dobrym pomysłem - jest zbyt ciężka i ziemista w smaku.

      Usuń
  27. wszystko ładnie i pięknie ale ile mąki jest nabierane na łyżkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to akurat nie ma większego znaczenia. Proszę zauważyć, że w tym przepisie wszystkie najważniejsze składniki, nie tylko mąkę, odmierzamy łyżką. Ważne więc, by używać tej samej łyżki i starać się nabierać na nią za każdym razem taką samą ilość danego produktu (10 identycznych łyżek mąki + 10 identycznych łyżek cukru + 10 identycznych łyżek oleju). Waga zużytych produktów nie jest aż tak istotna, należy jedynie zachować odpowiednie proporcje. Pomogłam? :-)

      Usuń
  28. ile maki jest nabierane na łyżkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odsyłam do odpowiedzi powyżej, a jeśli nie jest satysfakcjonująca, proszę zerknąć do przelicznika miar i wag Piekarzynek Kuchenny, który znajduje się w prawej kolumnie bloga. Tam można sprawdzić ile mąki, przeciętnie, zmieści się w łyżce. :-)

      Usuń
  29. Kurde! Proste ciasto! Dla beztalencia kulinarnego takiego jak ja top wymarzony przepis :P Chyba zrobię mężatemu niespodziankę dziś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym przepisem jesteś skazana sukces! :-) Ciasto nie może się nie udać.

      Usuń
  30. witaj ,majac wielka ochote na cos pysznego a dotego wielkiego lenia ;) jest to najfajniejszy przepis na lakociowe conieco,dzieki wielkie ,pozdrawiam ;)nata

    OdpowiedzUsuń
  31. będę wlasnie się pierwszy raz piekl ciasto ale skoro taki latwiutki przepis wszystko się uda :) dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie może się nie udać - nie znam prostszego i bardziej niezawodnego ciasta. :-)

      Usuń
  32. Właśnie ciacho siedzi w piekarniku.
    Dość nieufnie do tego przepisu podeszłam, bo nie przypomina mi żadnego innego przepisu (no chyba, że na muffinki, których też się nie miksuje), no i te jabłka w dużej ilości... zobaczę na własne oczy efekt to się wypowiem konkretnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po degustacji powiem, że jest smaczne, chociaż powiem, że spodziewałam się czegoś lepszego... nie przypadła mi do gustu konstystencja upieczonego ciasta, coś a'la zakalec... ścisłe, nienapowietrzone ciasto. Może coś nie wyszło, ale jako tak proste ciasto to u mnie odpada!!!

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za opinię. Cieszę się, że jednak smakowało...

      Usuń
  33. Szarlotka przesmaczna, nie zdazylam zrobic zdjecia :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. A ja wczoraj dodałam podwójną ilość mąki (łyżki bardzo czubate) szklankę mleka z sodą (niepełna łyżeczka) i jabłka zastąpiłam śliwkami. I już go nie ma...

    OdpowiedzUsuń
  35. a jeżeli chcę zrobić na zwykłej blaszce bo nie mam tortownicy to wystarczy że podwoję ilość składników?;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno odpowiedzieć na tak sformułowane pytanie, bo wszystko zależy od wymiarów tej zwykłej blaszki :-) . Proporcje z przepisu wystarczą na blachę o orientacyjnych wymiarach: 22cm x 22 cm.

      Usuń
  36. wygląda wspaniale :)
    www.sweetbox.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciasto super. Wyszło mi chociaz mam problem z wypiekami. Jabłka posypałam cynamonem przed wylaniem ciasta na blaszkę. I dodałam ciut wiecej proszku do pieczenia. Polecam przepis nawet dla początkującego.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja też jabłka posypałam cynamonem przed wylaniem ciasta.
    Dziękuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl