sobota, 20 kwietnia 2013

Efektowne Ciasto z Ananasem i Truskawkami


 



Przynętę, chyba nieświadomie, zarzuciła Kass, a ja szybciutko połknęłam haczyk. Kiedy kilka dni temu zobaczyłam u Niej ciasto orzechowe z ananasem i truskawkami, wiedziałam, że takie lub podobne powstanie niebawem również w mojej kuchni. Połączenie owoców jawiło mi się na tyle cudowne, że czułam, iż nie spocznę, dopóki się nim nie nasycę.
Jednak, jako  leniwa gospodyni:-), szybko odrzuciłam wizję łuskania i mielenia orzechów, których wielki kosz trzymam w domu jeszcze od jesieni. Kupno mielonych nie wchodziło w grę, bo wówczas prócz leniwej, okazałabym się gospodynią rozrzutną i pozbawioną rozsądku....:-)
Chcąc nie chcąc, zostałam "zmuszona":-) do zmiany koncepcji i w ten sposób, zamiast orzechowego, powstało ciasto jogurtowe - lekkie, wilgotne, a co najważniejsze, przesiąknięte zapachem truskawek i ananasa.
Smakowitego weekendu Wam życzę! :-)
 

Ciasto Jogurtowe z Ananasem i Truskawkami

Składniki na tortownicę o śr 24-26 cm:
360g mąki pszennej
120g cukru
125 ml oleju
300g jogurtu naturalnego
2 jaja L lub XL
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (opcjonalnie)
7-9 plastrów ananasa z puszki lub świeżego - liczba uzależniona od rozmiaru tortownicy
kilka truskawek - poza sezonem moga być mrożone

Wykonanie:
Mąkę przesiewamy wraz z proszkiem do pieczenia do miski. Następnie kolejno dodajemy wszystkie składniki i mieszamy łyżką do chwili, aż otrzymamy gładkie ciasto. Gotową masę przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy. Na wierzchu układamy owoce. Jeśli korzystamy z ananasa z puszki, należy go wcześniej porządnie odsączyć na sitku.
Całość pieczemy około 50 minut w temperaturze 170C. Gotowość do opuszczenia piekarnika sprawdzamy tradycyjnie czyli drewnianym patyczkiem.

Uwagi:
1.Ciasto bardzo ładnie (wysoko) wyrasta, a warstwa owoców jest dosyć cienka, więc lepiej użyć tortownicy o śr. 26 cm. Ja piekłam w mniejszej - 24 cm i uważam, że ciasta było za dużo (było zbyt wysokie).
2. Składniki ciasta jogurtowego powinny być w temperaturze pokojowej.




Życzę Wam Smacznego! :-)

41 komentarzy:

  1. Super! W wersji nie odwracanej też wygląda pyysznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plastry ananasa prezentują się bardzo dekoracyjnie w obydwu wersjach.

      Usuń
  2. A owoce kiedy wkładamy przed upieczeniem czy dopiero po?

    OdpowiedzUsuń
  3. A kiedy dodajemy owoce po upieczeniu ciasta czy przed żeby się razem piekły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce pieką się razem z ciastem:-). Opis wykonania uzupełniony! Dzięki za czujność! :-)

      Usuń
  4. Bardzo efektowne ciacho aż sama ma ochotę je zrobić, tylko gdzie kupić teraz truskawki? chyba tylko mrożone:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świeże truskawki można kupić teraz w hiper i supermarketach oraz lepszych warzywniakach. Sprzedają je w takich małych plastikowych pojemniczkach 0,25 i 0,5 kg. Ja swoje kupiłam w Lidlu.

      Usuń
  5. Świetny przepis, zapisałam już sobie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Agnieszko! Ciekawe, czy Ci zasmakuje? :-)

      Usuń
    2. Sądząc po składnikach - innej opcji nie ma :)

      Usuń
  6. mam ochotę spróbować!
    a jestem już po kilku kawałkach ciasta;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę tych kilku kawałków na koncie, bo jakże rozkoszne musiałaś mieć w związku z tym przedpołudnie! :-) Ja dopiero zasiadam z kawą i będę debiutować - kawałek nr 1 własnie wylądował na talerzyku:-))

      Usuń
  7. Zaiste, imponujco się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń
  8. robiłam też to odwrócone ciasto :) jest bardzo słodkie, ale pyszne ;) nie wpadłabym, żeby dać truskawki, super pomysł, ja miałam wisnie u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to nie jest odwrócone ciacho:-) - to typowe jogurtowe z owocami na wierzchu i wcale nie jest za słodkie:-).

      Usuń
  9. Jogurtowe, pewnie tak pyszne jak na maślance, a może nawet pyszniejsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogurtowe i maślankowe , moim zdaniem, wychodza bardzo podobne w gruncie rzeczy...

      Usuń
  10. pysznie wygląda:) a truskawki niestety teraz smakują jak nie truskawki, chyba że ktoś ma zapas mrożonych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie tak, ale udało mi się kupić świeże truskawki, które pachniały jak truskawki:-) i były zaskakująco dobre w smaku. Sama byłam tym zdziwiona...

      Usuń
  11. Ja zatrudniłam ludzi do łuskania orzechów :D Bardzo lubię ciasta jogurtowe. Są wilgotne i wyjątkowo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł z zatrudnianiem orzechowych pomocników. Ja jakoś ciągle o tym zapominam...... A jogurtowe ciacha fajne są - to fakt! :-)

      Usuń
  12. No po prostu odjazdowe:-), Kasiu Ty to masz pomysły!
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto musi smakować pysznie!
    Ananas i truskawki w jednym to fajna kombinacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciacho bardzo mnie zaskoczyło in plus. To rzeczywiście bardzo udana kombinacja.

      Usuń
  14. Już nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam ciasto z ananasem... Świetne połączenie. Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Magdo! A ananas z truskawą smakuje pysznie.

      Usuń
  15. ale fajnie wyglądają te truskawki w plastrach ananasa

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie się prezentuje i na pewno też tak smakuje :)!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ ono kolorowe:) Aż się uśmiechnęłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też zwykle wywołuje uśmiech. Lubie na nie patrzeć. :-)

      Usuń
  18. jestem zachwycona tym ciastem:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Droczilko - to ciasto jak bukiet kwiatów ... PYYYYSZNIE wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  20. To ciacho wyglada naprawde rewelacyjnie! Jest przeurocze :) I na pewno rownie pyszne. Zostal jakis kawalek dla mnie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, spóźniłaś się prawie o tydzień :-)))), ale dziękuję za miłe słowa pod adresem ciacha...

      Usuń
  21. słodziuuutko :) a ja zapraszam na grilla... może rybka? http://www.zgrilla.pl/klasyczny-pstrag-z-grilla/

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl