niedziela, 24 marca 2013

Tort z Masłem Orzechowym i Kremem z Michałków





Tak wyglądał mój tegoroczny tort urodzinowy. Wcześniej długo myślałam, na jaki smak się zdecydować. Ostatecznie postanowiłam, że uszczuplę nieprzyzwoite zapasy masła orzechowego. Do tej pory wyjadałam je wyłącznie bezpośrednio ze słoika. Po raz pierwszy wykorzystałam ten składnik także do innych celów kulinarnych. 
Krem z masła orzechowego ma baaardzo intensywny smak, co było dla mnie pewnym zaskoczeniem. Jakoś tak po cichu liczyłam, że dominować będzie krem z Michałków, który sam w sobie wyszedł wprost prze-pysz-ny. 
Choć tort jako całość był smakowym eksperymentem, bazował na sprawdzonej, solidnej podstawie. Zależało mi na doskonałym biszkopcie. Sięgnęłam więc do Moich Wypieków po jego genialną, rzucaną wersję. Jeśli nie znacie tego patentu, zapoznajcie się z nim koniecznie. 
Bardzo gorąco Wam go polecam!







Tort z Masłem Orzechowym i Kremem z Michałków

źródło: przepis na biszkopt - Moje Wypieki
kremy oraz koncepcja tortu: pomysł własny


Składniki na tortownicę o śr. 20-22 cm:
Kakaowy biszkopt rzucany - skladniki powinny być w temperaturze pokojowej:

  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 5 jaj
  • 1/3 szklanki naturalnego kakao

Krem z masła orzechowego:
  • 200g naturalnego serka homogenizowanego
  • 200g masła orzechowego
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 50-100g cukru pudru

Krem z cukierków Michałków:
  • 200g śmietany kremówki
  • 150g cukierków Michałków klasycznych + kilka sztuk do dekoracji

Poncz:
  • 1 szklanka wrzątku
  • 1 torebka herbaty ekspresowej
  • 1 plasterek cytryny
  • 2 łyżeczki cukru
  • 30g czystej wódki

Dodatkowo:
  • 50g migdałowych płatków


Wykonanie:

Kakaowy biszkopt rzucany:
  • Oddzielamy żółtka od białek. Z białek ubijamy sztywną pianę. Pod koniec ubijania, łyżka po łyżce, wsypujemy cukier. Następnie kolejno dodajemy żółtka. Do masy jajecznej wsypujemy mąkę wymieszaną z kakao. Całość starannie, ale bardzo delikatnie mieszamy, najlepiej ręcznie szpatułką. 
  • Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, boków niczym nie natłuszczamy. Przekładamy do niej ciasto. Pieczemy około 35-40 minut w temperaturze 160-170C. 
  • Gorącym biszkoptem, znajdującym się w formie, rzucamy o podłogę z wysokości około 60 cm. Następnie studzimy go w uchylonym piekarniku. Zimny przekrawamy na 3 blaty.

Poncz:
  • Herbatę parzymy w szklance wrzątku, słodzimy, wkładamy i wyciskamy plasterek cytryny, wlewamy alkohol. Mieszamy.

Krem z masła orzechowego:
  • Wszystkie składniki ucieramy ze sobą na gładką masę.

Krem z cukierków Michałków:
  • Śmietanę wlewamy do garnuszka, dodajemy połamane na kawałki Michałki. Całość podgrzewamy do rozpuszczenia się cukierków. Następnie zmniejszamy płomień i gotujemy jeszcze krótką chwilę, aż krem zacznie lekko gęstnieć. Zdejmujemy z ognia i odstawiamy do wystudzenia.

Instrukcja montażu:-):
  • Każdy z blatów nasączamy ponczem. Układamy je piętrowo, przekładając kremem z masła orzechowego. Wierzch i boki powstałego w ten sposób tortu smarujemy grubą warstwą kremu z Michałków. Kilka cukierków kroimy w plasterki. Płatki migdałowe prażymy na suchej patelni. Tort dekorujemy krojonymi Michałkami oraz uprażonymi migdałami.



Życzę Wam Smacznego!:-)

41 komentarzy:

  1. O łał!.
    Z masłem-idealny:D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jesteś wielbicielka masła orzechowego, bardzo Ci ten przepis polecam.

      Usuń
  2. Wygląda cudnie. Życzenia urodzinowe już Ci składałam;-) Podobają mi się masy i to, że nie ma w nich masła, zrobię na pewno:-) Miłej niedzieli:-)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Marzenko! Miłej niedzieli również! :-)

      Usuń
  3. Jeny, ten tort musiał być przepyszny!!! Masło orzechowe, do tego michałki - czysta poezja smaków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, nie wiem czy to aż poezja była:-), ale faktycznie wyszedł smakowity bardzo.

      Usuń
  4. ale musi być smaczny, uwielbiam wszystkie czekoladowe smaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy podobne gusta! Czekoladę uwielbiam w każdej postaci.

      Usuń
  5. fajny! to jeszcze raz wszystkiego najlepszego!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny torcik Kasiu:-), a rzucany biszkopt nigdy mnie nie zawiódł:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, Olimpio, ten biszkopt jest niezawodny. :-)

      Usuń
  7. Bardzo fajny ten tort:) A co do rzucanego biszkoptu to jeszcze nigdy go nie robiłam, ale widzę że muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopt rzucany bardzo Ci polecam. Jest niezawodny!!!

      Usuń
  8. Wygląda wprost fenomenalnie! mniam, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystkiego najlepszego! a tort baaardzo apetyczny, tak wyszło, że moje ciasto się zjadło i nie mam nic do kawy:( a Ty Tak kusisz! podeślij choćiaż okruszek:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, sama chciałabym mieć chociaż okruszek! :-))

      Usuń
  10. Fantastyczny tort:)! A o rzucanym biszkopcie pierwszy raz słyszę...człowiek ciągle się uczy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o rzucanym wiem od jakiegoś czasu i nie chcę już żadnego innego..:-)

      Usuń
  11. I wpadłam do Ciebie na to masło orzechowe :) Tort wygląda rewelacyjnie :) Krem z michałków czuję, że jest pyszny, na pewno kiedyś zrobię :) Ja masło orzechowe wyjadam bez żadnych skrupułów ze słoika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczyłam, że wpadniesz:-), a krem z Michałków smakował mi baaardzo.

      Usuń
  12. Uuuu! Bardzo ciekawe połączenie smaków. Nieźle to sobie wymyśliłaś! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Szaleństwo tortowe! Tyle smaków, tyle dodatków. Właśnie piję kawę, słoneczko świeci mi w plecy, jeszcze coś słodkiego by się przydało. Torcikiem nie pogardzę :) Miłego poniedziałku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie Magdo, miłego poniedziałku i całego tygodnia miłego też! :-)

      Usuń
  14. Wyobrazilam sobie te wszystkie smaki i...padlam :) Wspanialy tort! To musi byc rozkosz dla podniebienia... :) A biszkopt rzucany od Dorotki znam. Tez go robie, zawsze wychodzi i jest taki "rowniutki" :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopt od Dorotki znają chyba wszyscy:-. Faktycznie, jest fantastyczny!

      Usuń
  15. Bomba torcik :) Masło orzechowe bardzo lubię, może przy okazji skuszę się zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale rozpusta! Uwielbiam michałki, więc taki tort jak dla mnie niebezpieczna sprawa, mogłabym zjeść cały SAMA :)

    Najlepsze życzenia urodzinowe, samych pysznych pomysłów na kolejne 'michałkowe' cudeńka:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczny tort! W moim guście - z masłem orzechowym i jeszcze michałki... absolutnie do wypróbowania zapisuję :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, naprawdę gorąco Ci ten przepis polecam:-)

      Usuń
  18. Wprost obłędny :) Tyle smaków, a wszystkie idealnie się łączą... Cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Smaku narobiłaś tym torcikiem :) Musze teraz jakiegoś batonika złapać do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak będę w nastroju do ciskania talerzami , to sobie ten biszkopt upiekę :):):)
    Jeszcze raz wszystkiego najlepszego Droczilko :)
    / michałkowa masa - istne cudo /

    OdpowiedzUsuń
  21. spóźnione sto lat !!!
    piękny i pyszny torcik :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl