czwartek, 13 września 2012

Idealne brownie z polewą czekoladową




Od jakiegoś czasu szukałam przepisu na idealne brownie. Już wiem, że znalazłam. Autorką receptury jest Agnieszka Kręglicka. Ciasto w moim wykonaniu jest bez orzechów, ale składniki podaję prawie zgodnie z oryginałem - zmniejszyłam ilość cukru i pojawiła się polewa, którą dodałam samowolnie:-). Ciacho wychodzi ciężkie, wilgotne i ekstremalnie czekoladowe.
„Poza smakowymi walorami, brownie ma jeszcze jedną zaletę- trudno go popsuć, bo z natury jest nieudane. Jak głosi legenda, jego autorka Mildred "Brownie" Schrumpf zapomniała dodać do klasycznego ciasta czekoladowego proszku do pieczenia. Niezrażona porażką pokroiła niewyrośnięte ciasto na kwadraty i tak powstało amerykańskie brownie.” (A. Kręglicka)



Składniki:
ciasto:
200g gorzkiej czekolady
200g masła
220g cukru
100g mąki pszennej
6 jaj
50g łuskanych orzechów włoskich
polewa:
100g czekolady deserowej
3 łyżki wrzątku

Wykonanie:
Połamaną na kawałki czekoladę i masło podgrzewamy na małym ogniu do całkowitego rozpuszczenia się i dokładnie mieszamy. Jaja ubijamy mikserem, stopniowo dodajemy cukier i mąkę. Do masy jajecznej wmiksowujemy przestudzoną czekoladę i  pokrojone orzechy. Formę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy na nią ciasto. Pieczemy 18-20 minut (wg. A. Kręglickiej), a według mnie ca 20-25 minut. w temperaturze 200C. Zostawiamy do wystygnięcia, wyjmujemy do góry dnem, kroimy na duże kwadraty i smarujemy polewą. A polewę robimy tak: do rondelka wkładamy połamaną na kwałki czekoladę, wlewamy 3 łyżki wrzątku. Całość stawiamy na małym ogniu, do czasu aż czekolada całkowicie się rozpuści. 

Wariacje na temat Brownie


Życzę Wam smacznego! :-)

14 komentarzy:

  1. Od razu widać ,że idealne:)
    Ta polewa wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, takie bym dziś zjadła :)Wtedy i deszcz nie byłby straszny.

    OdpowiedzUsuń
  3. brownie i jeszcze polewa czekoladowa:) czysta rozpusta!:D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam czekoladowe ciacha,ja zamiast polewy czekoladowej dodaję czekoladę z Lidla,oczywiście rozpuszczoną,ciasto wychodzi pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brownie to idealne ciasto, jeszcze ta polewa!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fakycznie brownie idealne, ta spływająca polewa *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. Szukam dobrego, sprawdzonego przepisu na brownie, muszę Twój wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. super to Twoje brownie! a teraz czekam, jak nazwa Twojego bloga wskazuje, na dobrą szarlotkę, bo sezon jabłkowy czas zacząć:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam wielką słabość do brownie :] Narobiłaś mi apetytu idę sobie upiec :}

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna sprawa! Miałam brownie jako tort na moje urodziny:) upiekę dziś wieczorem wg Twojego przepisu:) Można jeszcze do ciasta które wstawiamy do piekarnika dodać kawałki czekolady mlecznej lub gorzkiej w kawałkach..mniam;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak apetycznie wygląda! Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaka wielkość blachy na ta ilość ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tortownica o śr. 20 cm lub blacha kwadratowa o wym 20x20 cm

      Usuń
  13. Doskonałe...właśnie wcina z lodami waniliowym...ummmmm mniam:-)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl