poniedziałek, 10 września 2012

Waniliowe muffinki z kawałkami czekolady


Waniliowe muffinki z kawałkami czekolady

Już od dawna chciałam wypróbować groszki czekoladowe, takie specjalne, przenaczone do pieczenia. Nie rozpuszczają sie pod wpływem temperatury i zachowują swój kształt. 
Można je dodawać niemal do wszystkiego, ale ostatecznie padło na muffinki, bo uważam, że 
w babeczkach prezentują się szczególnie dekoracyjnie.



Składniki na 12 sztuk:
2 szklanki mąki pszennej
100g roztopionego i wystudzonego masła
3/4 szklanki cukru
1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
1 jajo
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 szklanka jogurtu naturalnego, maślanki lub mleka
50g groszków czekoladowych

Wykonanie:
Bierzemy dwa naczynia. W jednym mieszamy wszystkie suche składniki, a w drugim wszystkie mokre. Następnie mokre łączymy z suchymi i jeszcze raz mieszamy. Na końcu dorzucamy groszki czekoladowe. Możemy kilkanaście sztuk zostawić, żeby udekorować nimi wierzch babeczek tuż przed włożeniem do piekarnika. Gotową masą wypełniamy papilotki, każdą mniej więcej do 3/4 wysokości. Pieczemy 20-25 min w temp. 170C.

Życzę Wam smacznego! :-)

COLLAGENOHOLICS - KOLAGENOHOLICY Naturalny Polski Kolagen Przeciw Zmarszczkom i Objawom Starzenia Się Skóry

20 komentarzy:

  1. Muffinki istny raj!
    A co do groszków to również pysznie prezentują się w ciasteczkach<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Wanilia i czekolada to pychotka! A gdzie można kupić takie czekoladowe groszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dostałam groszki w prezencie, ale z tego co wiem, mają je w swojej ofercie różne sklepy internetowe. Trzeba zapytać wujka Gugla:-). W lepiej zaopatrzonych sklepach stacjonarnych też powinny być.
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  3. piegowate muffinki? urzekły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczne piegusy Ci wyszły :) Jakiej firmy to groszki?:>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Firma nazywa się Callebaut. Tak jak napisałam, dostałam w prezencie. Podobno kupione zostały przez Internet.

      Usuń
  5. Poproszę wszystkie;) Jakie tu pyszności u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. o te groszki których nie mogę dostać grr :) ślicznie wyszły muffinki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez problemu można je kupić w Internecie. Wystarczy wpisać w google:-)

      Usuń
  7. to ja sobie porywam muffinke:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rozmarzyłam się na widok muffinek :] mniam, mniam

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam wg twojego przepisu tylko zamiast groszków wrzuciłam białą czekoladę i banany. Prosty, szybki przepis, dzięki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie się przymierzam do swoich pierwszych babeczek w życiu i chętnie wykorzystam ten przepis :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na mojego raczkującego bloga : http://magicznezyciemarty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zrobiłam babeczki i już siedzą w piekarniku. Zdziwiła mnie trochę konsystencja ciasta. Ja robię swoje babeczki i jest ono dużo rzadsze. A zamiast groszków czekoladowych używałam zwykłej czekolady- czarnej i białej. No i swoje oczywiście ozdabiam lukrem i kolorowa posypka... chyba inspirowałam sie Twoim przepisem, ale wyszło mi zupełnie co innego.. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśniewłożyłam muffinki do piekarnika ! Oby wyszły ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Probowalam juz kilka przepisow i w kazdym gora muffinek wychodzi twarda,a srodek miekki. Czy tak ma byc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc, osobiście nie mam takich obserwacji, żeby góra istotnie różniła się od środka.
      Trzeba jednak pamiętać, że muffiny generalnie nie należą do wypieków nadmiernie delikatnych i puszystych.
      Przy ich robieniu warto trzymać się zasady, że mieszamy ciasto krótko (jak najkrócej), tylko do połączenia się składników, bo im dłużej mieszamy, tym twardsze nam wyjdą muffinki.

      Usuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl