sobota, 6 lipca 2013

Clafoutis z Jagodami



Na jagody czekam z utęsknieniem przez cały rok. Pomysłów na ich wykorzystanie mam zawsze bez liku. W tym sezonie, na pierwszy ogień posyłam francuski deser clafoutis. Nazwę  czytamy klafu:ti. Prześmiesznie radzi z tym sobie moje dziecko, nie wiedząc czemu wymawiając: klafiute, z naciskiem na "fiu". Ubaw ma przy tym po pachy :-).
Zatem..klafiute:-) to żabojadzka klasyka - owoce zapiekane w cieście, serwowane na ciepło.  Idealnie wpisuje się w wakacyjną aurę. Dodatkowo, żadne to wielkie mecyje - deser prosty i niezawodny - udaje się każdemu. Jestem pewna, że go polubicie.


Clafoutis z Jagodami
źródło: przepis Tessy Caponi-Borawskiej + moje 3 grosze:-)

Składniki na formę o śr. 26-28 cm:
500g jagód
125g cukru
200ml mleka
150ml śmietanki kremówki
150g mąki pszennej
3 jaja XL
1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
szczypta soli
cukier puder do posypania po upieczeniu

Wykonanie:
Jagody płuczemy i zostawiamy do obcieknięcia. Jaja ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym. Wsypujemy mąkę wymieszaną z solą. Następnie wlewamy mleko i kremówkę. Całość starannie mieszamy.
Formę smarujemy masłem. Na spód wykładamy owoce i zalewamy je ciastem. Clafoutis pieczemy ca 40 minut w temperaturze 180C. Podajemy na ciepło, oprószone cukrem pudrem.



Życzę Wam Smacznego!:-)





35 komentarzy:

  1. Bez względu na nazwę, chętnie wprosiłabym się na kawałeczek tego smakołyku:)) uwielbiam jagody!

    OdpowiedzUsuń
  2. uuu francuski to nie moja bajka, ja wolę zająć się po porstu zrobieniem i ZJEDZENIEM tej pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję przepis - koniecznie będę musiała zrobić to clafoutis! :) Wygląda naprawdę cudnie. Ja robię swoje z innego przepisu i jest pyszne, ale różni się wyglądem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności w sam raz na sobotę :) W tym roku jeszcze nie jadłam jagód, muszę to szybko nadrobić :)
    Miłego weekendu! Smaczny będzie z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam niedawno z czereśniami :) bardzo mi smakował :) z jagodami musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czereśniami tez musi być smakowite bardzo:-).

      Usuń
  7. pyszny deserek :) ja dziś widziałam to cudo z czereśniami, niestety w gazecie nie na talerzu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na szczęscie, to niewielka filozofia, by w 3 chwile pojawiło się i na talerzu:-).

      Usuń
  8. Nie ważne jak wymawiamy ważne jest to jak smakuje. A z jagodami coś czuje, że smakuje najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Równie pyszne jest jeszcze z truskawkami:-).
      Miłej niedzieli!:-)

      Usuń
  9. bardzo lubię takie ciasta, zwłaszcza z sezonowymi owocami! pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ponieważ sama nie posiadam bloga (niestety...) ale bardzo lubię przeglądać wpisy na durszlaku i szukać inspiracji do gotowania:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam ten deser! takie owoce w cieście naleśnikowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby proste i nic nadzwyczajnego, ale wszystkim smakuje..:-)

      Usuń
  12. Nie jadłam jeszcze takiego deseru. Z jagodami musiało być przepyszne.Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci Marzenko bardzo! I pozdrawiam również:-).

      Usuń
  13. Pyszne, clafoutis z jagodami jeszcze nie próbowałam:)
    Pozdrawiam i dziękuję za dodanie przepisu do Akcji Jagodowej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jagodami smakuje znakomicie.
      Pozdrawiam również:-)

      Usuń
  14. Clafoutis lubimy, robimy, a jagody następne w kolejce - jeszcze miedzy truskawkami i rabarbarem jestem :) Twoje wypieki jak zawsze pyszne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Agnieszko, za miłe słowa!:-) A clafoutis z truskawami tez jest pyszne.

      Usuń
  15. i mnie z całą pewnością by posmakowało:) wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam, wygląda przepysznie, jadłam tylko z czereśniami, z jagodami nie miałam jeszcze przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl