sobota, 30 maja 2015

Nalewka Truskawkowo-Waniliowa na Białym Rumie




Tę naleweczkę wypatrzyłam u Oli z dobre 2 lata temu. W podnieceniu pobiegłam do sklepu po składniki i od razu przystąpiłam do dzieła. Postępowałam zgodnie z instrukcją, codziennie wstrząsałam i..czekałam. Po trzech tygodniach nadszedł upragniony dzień, dzień próby. I wiecie co? Po degustacji czar prysł, a jego miejsce zajęło lekkie rozczarowanie. Wtedy jeszcze nie miałam świadomości, że nalewce nic tak dobrze nie robi jak czas. Nalewka ma bowiem to do siebie, że dojrzewa, nabiera głębi i szlachetności. Warto więc okiełznać swe żądze, uzbroić się w cierpliwość i... jej na to pozwolić ;-). Piszę o tym sącząc z przyjemnością 24miesięczny trunek, dokładnie ten, który tuż po zrobieniu tak mocno mnie zawiódł. Oczywiście nie trzeba czekać aż 2 lata, ale im dłużej się powstrzymacie, tym lepiej i dla nalewki i dla Waszych doznań smakowych.
Wasze zdrowie! :-)
 


Nalewka Truskawkowo-Waniliowa na Białym Rumie
źródło:  Ola in the kitchen

Składniki:
  • 400g dojrzałych, pachnących truskawek
  • 0,7 l białego rumu
  • 200g cukru
  • 2 laski wanilii 
 Wykonanie:
  • Owoce myjemy i pozbawiamy szypułek. Większe egzemplarze przekrawamy na pół.
  •  Truskawki i laski wanilii wkładamy do szklanego naczynia (słój, karafka z szerokim otworem), zasypujemy cukrem i zalewamy rumem. 
  • Odstawiamy na 3 tygodnie w ciemne chłodne miejsce. W tym czasie raz dziennie wstrząsamy zawartość naszego naczynia.
  • Po upływie 21 dni  przecedzamy nastaw przez gazę. Najlepiej wykonać tę czynność dwukrotnie. Nalewkę przelewamy do butelki i odstawiamy na min. 3 miesiące, by nabrała głębi. Niecierpliwych pocieszę, że teoretycznie nadaje się do spożycia od razu po przecedzeniu, ale z biegiem czasu niewątpliwie zyskuje na atrakcyjności.

1 komentarz:

Serdeczne dzięki za wszystkie opinie i komentarze. :-)

Print

Durszlak.pl